Followers

Sponsored By

Tuesday, September 22, 2009

Perjalanan Syawal

































Salam Lebaran aku ucapkan kepada kawan2 semua.Pastinya waktu aku menulis entry ini..tak ada orang pun yang akan baca blog ni.sebab masing masing isytihar cuti berblogging kan.tpi aku nak ambil kesempatan ni utk membuat catatan perjalanan ku di blog kesayanganku.

JUMAAT

Seperti yang aku nyatakan dlm entry yang lepas..aku mula bercuti pada hari Jumaat kan.Walaupun cuti sudah bermula..aku n family tidak terus pulang ke kampung.Memandangkan tahun ni turn aku beraya dengan mertua.Jarak perjalanan pun hanya sejam dari rumah..aku gunakan masa yang ada untuk mengemas rumah.Mak aii..tak larat tu tarik sofa ubah lah hias lah..mengelap lah..fuhh penat.Petang nya kami g sopping sket kat JUSCO BUKIT RAJA.berbuka puasa di KLANG dan malam baru sampai kat Jenjarum.







Rikazz tak sabar nak berbuka..Puasa terakhir..






Rikazz jumpa kawan baru kat JUSCO


SABTU

Tolong2 apa yang patut..kemas umah..isi kuih..nak masak mak mertua aku dah hebat memasak.adik beradik pempuan pun ramai.so sekejap je dah settle.fuh!! lega..

AHAD

Selamat Hari Raya..pagi pagi bangun mandi sunat hari raya.kami bersedondon berwarna biru..nak upload pic cable tak bawak lak..nantilah yer.Lepas tggu semua adik beradik sampai..kami memulakan perjalanan beraya..Pengalamn baru bagi aku yg kali pertama beraya bersama keluarga suami.Korang nak tau..pkl 8 pagi dah ada tetamu beraya..selama ni keluarga aku..kalau waktu pagi kami tak mo kacau tuan umah..Tapi dah adat kat sini kan..Lepas ber maaf maafan..kami pergi ke rumah paman paman n wak wak.Yang aku ingat hari tu kami pergi umah WAK ALI..WAK KAPOT..WAK SOLEH..WAK SURATIN..WAK INAH..PAMAN UMAR dan last sekali BIBIK MASNI.semua g sekejap sekejap je..buat syarat.lepas solat zuhur kami pergi SIJANGKANG .g studio adik ipar ku.Kami bergambar kat sana..yang geram tu Rikazz pandai plak posing tu..tak sabar nak tgok gambar Rikazz..petang lpas solat Asar kami bertolak ke FELDA GEDANGSA TANJUNG MALIM..g umah nenek B...Malam baru sampai..


Rikazz dengan aksi cool nya di Rumah Paman Umar

Kami bertema biru turqoise tahun ni.Kat umah WAK SOLEH

Abah..jangan makan kueh banyak2.Ingat!!Pesan Rikazz pada abahnya


ISNIN

Hari raya kedua ni kan..Lepas mandi mandi..kami pergi ke rumah ACIK LEMAN.kat situ situ jugak..ACIK LEMAN ni adik emak mertua..kalau raya pertama tu kami round umah adik beradik abah mertuaku..Lepas g umah ACIK LEMAN..kami berkonvoi ke TG KARANG..g umah NENEK GEMUK..apa namanya pun tak tau lah..Nenek gemuk tu kakak kepada nenek B..sampai pkl 1 kami pun bergerak pulang ke Johor..
Perjalanan yang sebelum ni ambil masa 5jam dah jadi hampir 8jam sebab jam..kat PLUS..akibatnya sampai JOHOR pkl 8malam..uwa..lapo giler..nak buang air pun terpaksa tahan sbb semua tandas baik kat R&R mahupun PETROL PUMP..dah berbaris macam kat kantin..sekali masuk setengah jam beratur..nak makan?tak payah..mmg takde tempat..fuhh penat..

Rikazz di Tanjung Karang..tengok sawah

Kat umah Moyang Rikazz a.k.a nenek abah kat TG MALIM

esok..nak round JB plak....kesimpulannya..raya umah mertua..takdelah teruk sangat seperti yang aku bayangkan.hehehe

hOO hOO balik Johor!!!

3 comments:

nur rabiatul adawiyyah said...

mmg raye kat umah mertua best..atul pon first time raye umah mertua..biase je...takdelah macam yang dibayangkan..

Mummy Wafiq said...

hehe..ayat naz yg last tu..klakar gak..june pon taun ni 1st raya belah mertua..ok la..sbb leh lari2 raya belah june plak..xaci kan..hahaha..nasib arr..dah dkt2..bole arr nak melencong jap..

Naz Nur Nhazzla said...

hihi..ye lah..dlm kepala bayangan yang tak best tak best..

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN