Followers

Sponsored By

Monday, November 19, 2012

Pengalaman di Darussyifaa'

Salam alaik semua.syukur alhamdulillah krn hari ini Allah telah permudahkan segala urusan yg selama ini tertunda.
Kenapa saya ke Darussyifa?
Darussyifa tu apa?
Darussyifa ni adalah tmpat dimana kt boleh membuat rawatan alternatif.secara islam.Rawatan ini klu di Malaysia diterajui oleh Ust Harun Din.Ada bnyk cawangan di Malaysia dan sy pergi ke cawangan yg terdekat dgn rumah di Teluk panglima Garang.
Saya ni kna gangguan ke?itulah yg bermain dlm fikiran sy slma ini apabila saya terpaksa menghadapi keadaan apabila istihadah.emak pula batuk yg tidak pernah reda selma berbelas tahun.
Bukan saya x scan.klinik adalah destinasi pertama sy sblum ke darussyifa.tp xda mslh dgn rahim sy.semuanya ok kcuali sy berdarah hampir sebuln.kli ni paling teruk la..
Mula2 datang kena mendaftar.tulis nama alamat dan sakit apa.kemudian beli air mineral utk tujuan perubatan.kemudian tggu turn.
Wktu sy datang tu sy tgok jadual tutup pkl 12. Sdgkn wktu tu dah pkl 11.30. Tp mmg rezeki sy.alhmdulillah sempat.
Satu pgalmn baru yg sy x prnh alami sblm ni.ketika saya datang seorang wanita sedang memulkn proses rawatan.dia dtg utk mendapatkan rawatan resdung.selps dibacakan ayat rukyah..dia terus menjerit2 kesakitan tetapi suaranya bertukau garau dan kasar.Subhanallah.sllu tgok dlm tv je.tp kali ni live.Dia sdr tdk menyangka klu dlm badannya sudah diduduki jin.memang jin tu degil.tidak mahu keluar..hati sy berdebar2 menanti apakah sy atau mak akn melalui pglmn sebegitu?
Bila sampi turn..emak yg mula dulu.slps menceritakn mslh ust memulakan rawatan.
Sy tengok mak tenang.cuma jari2 mak bergerak2. Kaki dan tangan.Dlm hati saya..ada sesuatu ke terjadi pd mak.tp mak x menjerit2 pun.smpi akhirnya ustaz bg salam dkt mak..mak jawab..kmudian selesai.ust kata mak x bereaksi dgn ayat tersbut mknanya tiada apa2 gangguan.
Smpi turn saya..Riyash pula menangis nak susu.Sy pun menceritakan permulaan sy menglmi istihadah.mak da kluar .tggl saya n rizal ..ust pun memulakan rawatan..sy rasa spt mula berkhayal dan terawang2. Jantung ni x payah kata lah..kadang2 rasa mcm roh saya mula nk kluar dari badan.dr atas kpla ust beralih ke rahim.hingga kesudah sy msih ok.risau sgt klu sy jd mcm org yg resdung tadi.namun ust kata..tiada apa2.. Klu ada gangguan ayat2 tu akn membuatkan sy nak lari..
Sy bersyukur krn tiada sbrg gangguan.kini sy redha dgn rezeki yg Allah beri ini.Tp sy akn trus berubat dgn doktr pakar utk mencari punca nape sy istihadah.

Wednesday, September 19, 2012

Saya takut jumpa doktor gigi

3 tahun yg lalu adalah detik terakhir gigi geraham pertama saya dipisahkan dr gusi.itupun krn seminggu lamanya saya diserang sakit gigi ditemani sakit telinga dan kepala yang amat sangat.3 tahun yg lalu juga..dentist menasihati saya gigi geraham kedua itu juga tidak tahu bila kan sampai ajalnye..kini ia telah pecah..dan mulai berdenyut..
Seblum sy menderita spt dahulu..baik saya pergi cabut.wlupun hati tidak rela..kerana itula gigi geraham kanan terakhir saya.
Lepas ni kena pikir utk buat gigi geraham palsu..
Sakittt



Monday, September 17, 2012

Cukup 60 hari dia tiada

21 hb september ini cukup 60 hari dia tiada dlm rahimku..klu tidak..waktu ini..kandunganku sudah 5 bulan..klu tidak..mungkin aku sudah nmpk jantinanye spt abang2 nya dulu..
Tapi..
Biarlah dia pergi..
Tadi waktu berkemas terjumpa 2 kotak upt yg aku gunakan utk mengesan kehamilan Rikazz dan Riyash..


Sunday, September 16, 2012

Suamiku kerja kilang

Ye la..suamiku bukan kerja opis.cuti hujung minggu..sabtu ahad boleh ajak jalan2.
Dia kerja kilang shift.2 hari kerja 2 hari cuti 2 hari kerja.sebulan adala sekali dia dpt cuti sabtu ahad.itu pun masa tu daku pulak yg tak bercuti.
Begitula adanye khidupan ku.kadang2 tension gak sbb tak dpt hadiri jemputan kenduri or majlis kawan2.smpi rasa segan sgt sbb mmg x pnh dpt dtg sbb waktu yg dijemput tu waktu rizal koje..
Mcm hr ni.kwn baik ku nye open house..guru besar..sume x dpt pegi.klu nak melawat baby pun ku akn pergi weekday blik dr sekolah tu.
Jd jgn la serik menjemputku.bkn ku x sudi nk dtg rumh kwn2 sedara mara..yg cuti klu public tu daku tp tidak suamiku.
Kita pulak mmg tak tau nk drive sdr pergi bersuka ria..lg lg nk kluar bertiga dgn ank yg lasak tnpa suami..memang belom mungkin lg.
Jd kesimpulannya..suami sy kerja kilang yg 365 hr on production.hrp maklum..
P/s : Rizal g tuko profesion la jd cikgu


Saya guna blogger droid

Kawan2..rindu nak bc blog kwn2 tp sy guna hp je.guna blogger droid ni xda list blog kwn2.sape yg tgglkn jejak dapatla sy melawat semula..dapatla sy membaca tulisan kwn2.jgn kata sy sombong.sy cume xdpt nk bc blog org lain..


Saturday, September 15, 2012

10 tahun lagi sy nak besarkan rumah

Lama sangat tak target tu?mungkin itu target maksima.klu dpt kurang drpd 10 thun mmg rezeki.syukur alhamdulillah.
Siapa sy 10 thun lg?
Umur sy 39 thun wktu itu.
Dah naik gred da dg 44.
Ank2 dah sekolah.rikazz form 1 riyash drjh 5..
Boleh lah tu..
Rumh yg sedia ada tu comel sgt.buat ms ini selesa utk kluarga kecil kami.
Kita kena berangan dan berimpian kan.10 thun yg lalu..sy berangan ingin memiliki rumah semi d.kini impian sy telah tercapai.Halaman yg kosong akn sy luaskan dgn ruang tamu dan dapur.berangan je...






Thursday, September 13, 2012

Instagram

Bila nak capture gambar..dah tak boleh.rupanye memori experia sy yg x brape nk besar tu penuh dgn gambar.entah mengapa..sy suka mengambil gambar.bak kt yuna..di setiap gambar ada cerita.btol sgt sgt..subjek sy??ape2 saje yg menarik hati saya.
Sejak install instagram.. ( tq cici ery yg introduce sy dgn insta) di situla tmpt sy menyimpn.gmbr2 terpilih..
Dan sy terpaksa korbankan gambar2 yg ada dlm phone tu..sbb dlm phone sy da ada lbh 5 ribu gmbr..
Nak buat mcmn..
Sy tahu 2 benda yg sy minat
1. NAMA ORANG
2. GAMBAR




Saturday, September 8, 2012

Malam tadi kubur berasap

Em..malam tadi kali pertama saya drive pergi dan balik ke rumah mak mertua saya.Malam tadi pergi rewang rumah mak mertua sebab adik ipar saya kawen..Jadi saya drive sendiri sendiri.Suami n Rikazz naik motor manakala saya naik kereta.Riyash saya tggal dengan mak saya sbb kalau bawak budak yang ligat tu tak boleh tolong apa pun.

Pukul 11 malam saya balik ke rumah dengan ditemani Rikazz.Rizal pula masih rewang.Saya tak ingat langsung tentang kubur yang harus saya lewati gelap malam itu.Seram memang seram.Namun perjalanan saya teruskan.

Pkul 2 pagi Rizal pulang dengan muka yang pucat.Dia kata
NASIB BAIK TAK JUMPA HANTU.KUBUR BERASAP LAH..B APA LAGI..PECUT LAH.
sy minta suami saya mandi dan solat Isyak..Riyash pula nangis nangis tak mahu letak bila suami saya pulang.Em..syaitan mana lah yang mengikut suami saya pulang.

Persoalan yg suami saya timbulkan
KUBUR SIAPA YANG BERASAP TU YE?

Friday, September 7, 2012

Eh..lupa 3ogos

Dah sebulan berlalu..ada ape dgn tarikh ni?tarikh pertemuan sy kli pertama dgn suami..tarikh lamaran suami pd sy..ni la tarikhnya..dah 6 tahun pun usia perkenalan kami.tp baru 6 tahun kan?baru setahun jagung.Jauh lg perjalanan jodoh kami ni.Insyaallah ..
Hujung tahun ni kami akan menyambut anniversary ke 5.. Alhmdulillah.bg saya nk mempertahankan rumahtangga ni bkn mudah..bkn mcm ms belum kawen..x suka boleh putus n cr pengganti semudah minum air..tp bnyk benda yg perlu diambil tahu.akhir kata..doakan kami k


Wednesday, September 5, 2012

Cikgu pun polis trafik

Hr ni utk pertama kalinya aku menjadi pengiring..guru pengiring utk murid2 ku yg menjadi peserta Kem Bina Juara.kira hr ni perjlnn yg pnjang.Dr Jenjarom ke Pj..kmudian dr Pj ke Kota Damansara..
Yg lawaknya..ms di tol NPE..tetiba smartag wat hal.aku beralih ke Touch n Go..tak pnh guna ni..tp mmg memalukan bila tak sampai nak touch smpi terpaksa buka pintu ketw.Nampak mmg cuak.huhu..
Sewaktu di sana..kami yg buat modul kem ni disuruh handle mknn peserta.pndai2 la kami buat kerja kan.bagi bagi kerja sdr..maka nmpk la ustaz ni bertindak melancarkan perjLnn masa mkn.sebijik mcm POLIS TRAFIK kan??


Tuesday, September 4, 2012

Dah isi pun eg-tukar!

Sungguh..saya melalui detik2 perjalanan yg agak perit ketika awal pembabitan saya dlm bidang pendidikan..saat sy memperjuangkan hak sy mendapatkan waktu utk mengajar Bahasa Arab di sekolah..sy diherdik oleh bos di hadapan murid2.
Tp itu semua 5 thun yg lepas.Kini..pentadbir2 itu telah tiada..Digantikan dgn pentadbir yg lebih baik.Bermula dgn pertukaran PUAN HJH SARIFAH RAFEAH..kemudian ENCIKFADZLI dan guru besar yg muda dan sgt sporting PUAN ROSLINA.sy juga smakin rapat dgn kwn kwn sekerja.mereka bnyk membantu sy slma ini.Dulu sy tak pernah berfikir dan terfikir utk bertukar sekolah.Namun setelah menetap di Banting dan terpaksa berulang hari2 sejauh 90km pergi blik pun sy msih tidak berminat utk meninggalkn sekolah itu.Sy rasa saaayang sgt dgn kwn2 di sana.
Tp tahun ini sy isi juga,eg tukar.tanpa,hati yg nekad utk berpindah..dan 2 september sy pun tlh berjaya menembusi eg tukar..keputusannya???bln oktober nnt..saje suke suke


Saturday, September 1, 2012

Jom tukar sekolah!

Tajuk mcm senang kan?tp hakikatnya susaaaah..kwn sejawat sy 12 tahun mohon pindah.tak dapat2.negeri2 yg susah ni kan..kelantan..kedah..menang payah.tp cube minta msuk Johor..senang je.tp saya nk pindah ke kuala langat je..hati xda di kuala langat ni.hati saya hanya di petaling jaya.walaupun pd mulanya susah sy nak hadapi hari2 terawal sy di sekolah tu..tp kini segalanye berubah..saya sgt menyayangi sekolah dan isi nya.
Mcmn nak tukar?
Saya kena isi eg tukar.katanya 1 september ni dah buka..sy isi je la..tu pun menikirkan ank ank..thn depn rikazz nak sekola.tp disebbkn mslh pekerjaan sy ni sy x dpt pastikan kat mn nak survey sekolah.
Doakn la yg terbaik utk sy k


Sapa kata tangan saya PANASSS???

Ha...ini buktinya..saya berjaya menjaga bunga2 ini sehingga mereka berjaya bercambah dgn kuntum bunga yg baru..msti mggu depan rumah saya berseri semula...yeah!




Thursday, August 30, 2012

Raya ke Saujana Putra

Memula tq buat seha n napi krn sudi melayan kami ni bertandang ke Saujana Putra.masakkan kami beehun singapore..nugget dan popia serta air mata kucing yg smpi 2 jag sudah..
Seha ni kwn sekolah menengah.ms kami same2 skolah arab dulu.tidur seblh seblh.Alhmdulillah kami msh lg bersahabat setelah 16 tahun berlalu.
Tahniah juga buat seha dan napi krn akn menimang cahaya mata pd tahun hadapan..
Papepun smoga ukhuwwah kt berkekalan





Wednesday, August 29, 2012

Besar sudah bujang kecik saya

Alhamdulillah..qa'iyd saya telah pun berusia 1thn6 bln pd 22hb yg lalu.klu x adik qaiyd da 4 bln tp xda rezeki.Allah maha tahu kemampuan ibu dan abinya..
Qaiyd mmg lasak dan lincah.mcm mcm kerenah dia hr hr.klu bergaduh dgn abg tu jgn kata lah.
Qaiyd ni berjln pd usia setahun sebulan..dan ku perasan mula berckp pd usia setahun 3 bln..agk cpt berbanding abg nya..
Perkataan qaiyd hari hari
NAK
Dah
Nanak
Acu
Boboboi
Babai
Cucu
Air
Jom..
Ok la tu bg sy ni..papepun teruskan qaiyd


Tuesday, August 28, 2012

Tandas pun nak makeover

Entah kenapa sy suka tgok bilik2 air di hotel2..sgr selesa..hajat nak menjelmakan minat kat rumah sdr..tak kesampaian sbb tandas kat rumah kecik je.tp xpe..sy tetap nk menambah baik tandas yg ada..tandas pun nak selesa kan?sy jumpa kedai WILTEK yg menjual aksesori bilik air..best sgt..mka sy beli cermin..dan rak2 ini..tandas kedua blom sempat nak buat lg



Tahniah untuk kamu

Tahniah buat sahabatku berdua Puan Kay dan Puan Nurul krn berjaya mempregnantkan diri.Kamu berdua mmg layak atas usaha kamu.Daku?sejak keguguran tempoh hari..barulah ku mengerti erti BELUM TERINGIN LAGI.blom ada hati lagi.ditambah dgn kerenah budak berdua yg mcm mcm akalnya..daku blom bersedia lg..klu sebelum ini hati mmg melonjak2 nakkan baby..lebih2 lagi NUBLAA ..tp kini daku berserah..daku redha..andaikata ditakdirkan Allah anakku hanya dua dan tiada ank perempuan..daku redha..biarla ku tumpahkan kasih kpd RIKAZZ dan RIYASH itu..senang kata..daku nak berehat dulu..nak tidur mlm yg mencukupi..hihi



Monday, August 20, 2012

Berlebaran di Pontian Johor

Salam syawal buat semua kengkawan yg mengenali blog ini.Tahun ni aku raya di Johor dulu.aku jd org pertama yg smpi di rumah nenek.mujur ada sepupuku nadia.klu x pengsan juga.penat sbb xda org sgt nk tlg siapkn rumah n msk..nenek mmg da x berdaya.
Tp yg bestnya..dpt beraya dgn adik yg da ada family..dpt konvoi g rumh makcik2 bersame sepupu yg mmg jarang dpt kmpul ramai2..besttt




Tuesday, August 7, 2012

Rumah saya da pasang grill

Bila nak tinggal rumah balik beraya..grill jd keutamaan.mujur hr ni grill dah mula dipasang..grill sy x bunga bunga..x menjalar2.sy buat wrought iron yg plg simple.tu pun da satu umah harganya 4000.ok x?utk rumh semi D?ms memilih grill mmg pening tgok katalog tu..semua cntik cntik..tp ms sy pilih..first sy nk yg x crowded sbb bila penuh bunga sgt rasa lemas.sy suka rumah yg terbuka..kedua..lg bnyk bunga..lg bnyk la kos nye..jd setlh mengambil kira beberape pkara..inila hasilnya



Monday, August 6, 2012

Bersiaran dari rumah baru

Salam semua..saya dah selamat menjadi warga taman jenjarom permai hmpir sebulan juga.alhamsulillah.perasaan menduduki rumah sendiri...seronok sgt.pantang nmpk habuk..mslhnya..ada 2 org hero yg tgh galak membuat sepah..tp ape pun sy bersyukur sgt ats keizinan Allah krn sy dpt memiliki rumh sdr








Sunday, August 5, 2012

Salam ramadhan..baby saya dah tak ada

Salam semua.mungkin xda sapa nak baca cerita saya.tp saya nak tulis juga.23hb julai saya telah menjalani d&c krn keguguran.bb mmg xdevelop..xpe..sy redha..


Tuesday, July 10, 2012

Bermalam di rumah baru

Semlm secara x rasmi da tido kat rumah baru..cat tggal sikit..lampu kipas da psg..perasaan..puas sgt..wlupun umah kecik..anak2 mmg xleh nak kata ape..main kat luar rumah je..sejuk...mggu ni kmi pindah..


Wednesday, July 4, 2012

Janin sudah mula menampakkan diri

Last period sy adala pd 5.5.2012. Klu ikut tarikh ni sy da 8 mggu skarang.tetapi apabila sy scan pd mggu lpas kantung pun xkelihtn..sy dah sush hati.klu ikut da 7 mggu..xkan kantung pun xda.adakah sy mengandung luar rahim?ataupun janin tu mmg x wujud?
Saya buat repeat scan lg pd ptg tadi.alhmdulillah..janin menmpkkan diri.btol jangkaan doktr ..kandungan sy terlalu baru..disebb kan period cycle yg lama..utk edd xboleh ikut last period tp ikut scan besar bb.klu ikut ukuran bru 5 mggu..selisih 3 mggu dr edd yg ikut last period tu.jd edd sy 6.3.2013.papepun sy syukur sgt yg sy mengandung di dlm rahim..alhamdulillah


Sunday, July 1, 2012

Step 1: mengecat rumah

Xtaula nape dgn cat biru dynasty tu..nk kna lapis bnyk kli bru dpt colour yg dihajati..
Jd nye..disebbkan kerja touch up biru tu je..hr ni dr pg smpi ptg bru dpt cat satu bilik utama..dan feature wall bilik kedua.fuhh..lotih..mujur light colour tu ok..selapis pun da ok..
Esok hubby akn smbung cat ruang tamu pula..ijoooo


Saturday, June 30, 2012

Pindah rumah baru 2 mggu dari skarang

Alhamdulillah..segalanye dipermudahkan Allah.kunci da dapat ..rumah da cek..tggl nak msuk je..doakn kami


Friday, June 29, 2012

Semoga kebahagiaan menjelma kembali

12 thn aku hidup 2 beradik..dr kecil smpi besar..itula teman bergado..dia cemburu aku..aku cemburu dia..ms kecik aku selalu rasa tak disayangi oleh mak.klu ape ape yg menang mesti adik.ape pun plhan adik xpernah mak bangkang.tp klu aku mesti kena reject.
Memang selalu xpuas hati dgn dia..tp wlupun aku selalu x puas hati dgn dia tp aku xboleh klu ada sesapa nak sakiti dia..aku akn lawan habis habisan..itulah aku dengan adik ku firdzaus.kini..adik da ada isteri dan ank pempuan yg juga ank susuanku..
Aku dpt berita adik masuk hospital..rumah dia di johor dipecah org..smpi kini adik iparku msh blom dpt bertemu adikku.kawan2..doakn adikku sihat dan mereka sekluarga dpt bersatu kmbli


Dapat kunci rumah

Semuanya bagaikan mimpi..disaat aku tak bersedia utk menerimanya..aku dikejutkan dengan sepucuk surat di pejabat sekolah.surat PENYERAHAN KUNCI.majlisnya sabtu pagi.akhirnya..aku berjaya meniliki pondok kecil yg ku beri nama TERATAK PERSONA..
Memang aku x bersedia utk berpindah memandangkan tidak bercuti sekolah.jarak kediaman skarang dgn rumah baru yg jauh menyukarkan persiapan rumah..
Dan bab MONEY lagila..mknanye bln depan da mula buat potongan..
Ape pun..inilah harta yg ku usahakn selama ini..bersedia atau tidak..itulah rezeki utk kami sekluarga



Thursday, June 28, 2012

Anak bujang saya

Salam kengkawan..dah lama sgt x update pasal qaiyd kan.klu abg nya dulu..tetiap minggu ada je cerita.eh..bukan saya tak sayang..sayang..skarang ni qaiyd la penghibur hati saya..sebb abg nya selalu buat sy marah.
Qaiyd skarang da sethun 4 bln.da pndai sebut goalll!!!
Da pndai bc a bc gaya dia..
Da pndai mkn minum sendiri..
Da pndai. Nyanyi..
Bukakk bju seluar sdr..


SIGN JANGAN TAK SIGN