Followers

Sponsored By

Tuesday, May 18, 2010

Ustazah terlampau dua


D suatu tengahari yang hangat membara..ditemani angin yang seciput bahasa..barisan murid tahun 4 dikerah untuk menghafaz isi kandungan dalam buku ujian PAFA...

Aida: Ustazah...sebab2 yang mewajibkan mandi wajib :- Keluar mani,Jimak,Wiladah,haidh,nifas,mati kecuali mati syahid.

Ustazah..Jimak tu apa?

Belum sempat ustazah menjawab, seorang murid secara sukarela membantu ustazahnya.

Rizal:Alah..masuk bilik..kunci pintu..buat projek lelaki dan perempuan

Ustazah menambah : Pembetulan..suami isteri je..boypren gelpren HARAMMM

Aida: Ustazah..saya tak nak jimak lah.Jadi saya tak payah mandi wajib lah kan?

Ustazah: Sekarang aida kecik lagi..buat apa nak jimak.Nanti dah besar mesti kena jimak.Baru dapat anak.

Danial:Ustazah jimak dengan suami ustazah ye?(Sambil tersenyum2)

Ustazah: Off course..ustazah kan dah kawin.Kalau tak ustazah berdosa tau

Mereka pun menyambung hafazan masing2 dengan gaya masing2..

Danial: Ustazah..panjang lah ayat ni..Saya tak nak hafal boleh?

Ustazah: Mana boleh...Nanti kalau kamu keluar air mani..takkan nak bawak masuk buku pafa dalam bilik air..

Murid2 lelaki:???????

Kemudian..tertawa..ye tak ye jugak kan...

9 comments:

Ieja said...

hehehehe..kelakar la...budak2 sekarang mmg terlebih bijak...so para guru msti la pandai menjawab soalan2 yang tak diduga & menduga ni.....

mamafaris said...

dl ms kat sek ren agama..bab ni la plg xcited..yg gegel segan..yg boboy byk tanya...mcm2 soklan xmsuk akal..tp ustazah tu mcm nazz gak la..xplain btl2..

Huda said...

kui3..kelakar sungguh:)
laju je mereka bertanya dan menjawab...hehe

Maya said...

tu baru sekolah rendah dah advance mcm t.. lau sekolah menengah... erm... cam ne la pelajr2 ku nnt...

Maya said...
This comment has been removed by the author.
mrs.ecam said...

uish x sngke chckgu jwb direct gitu tp tu la bdk skang nie kn akal die...x tercpaai dek akalku la...heeeee mmg kne pndai menjawab

siti said...

budak2 sekarang...pandai dah
cekgu nya plak leh selamba je jawab mcm tu
huhuhu

Naz-Segalanya disini said...

hem..kelakar ke eja?tp tulah..sebelum ni dah try berlapik ckp tp lagi pening kita nanti

btol kak..kene xplen btol2..takut diorang salah faham pas tu salah buat..cikgu gak yg naya nanti

bayangkanlah yah..murid2 mu nanti..

mrs ecam..budak skang bukan mcm kita dulu..mereka tu nak kene bgtau situasi sebanar baru nak buat

siti..nak buat mcmn..mmg itu le hakikatnye

Maya said...

erm.. lau skolah rendah den x do pengalaman... tapi budak tadika lebih kurg camtu la tanya nye...

semangat ingin tahu yg mendalam...

cikgu2 mmg kena berfikiran kreatif dan kritis...

SIGN JANGAN TAK SIGN