Followers

Sponsored By

Monday, May 17, 2010

Kakiku Kebas


Oh..mengapa dengan kakiku ini..Jari-jemariku tidak mampu aku gerakkan..Malah kakiku juga seperti berat..tapak yang memijak tidak terasa permukaannya?Mengapa???Oh..kakiku juga tidak mampu bergerak..Apa harus ku lakukan..Dan tidak semena-mena..enjin pun berhenti..Gedegup..

Itu semua gara-gara kesesakan lalulintas yang pertama kali ku alami sejak ku memandu sendiri.Bukan kali pertama aku hadapi kesesakan ni.Sememangnya tiap tiap hari..Tapi..kali ini adalah kali pertama ku menghadapi jammed yang panjang..Sampaikan kakiku tidak dpt mengawal lagi clutch dan brake..akhirnya matilah enjin.Mujur..aku cepat2 menghidupkan kembali enjin dan jarak antara keretaku dan kereta dihadapan masih belum jauh ketinggalan.

Itu semua berlaku pada hari Jumaat yang lepas.Kesesakan lalulintas bermula dr jalan othman ke bulatan jalan gasing..bersambung terus ke jalan templer..dan terus ke lebuhraya NPE..ohh..sakit kakiku..Nak free gear..keadaan membukit..Nak tarik hand brake kereta masih bergerak..

Baru ku faham letih dan penatnya suamiku memandu selama ini.Jjarak antara rumah dan sekolah hanya 10minit sahaja kalau jalan lengang.Tapi ni..aku keluar sekolah 12.30tgahri..Pkl 1.45 baru sampai di rumah..

Akibatnya..kakiku lenguh sehingga hari ini..Bagaimana agaknya kalau memandu kereta auto ye?Agak2..ada tak menghadapi apa yg aku rasa ni?

5 comments:

cik dina said...

ohhh..nazz..akak hari2 alami benda yg sama time balik sek. jarak sek ke umah dlm 20 min je. tp bila balik 6.30 tu..7.45 baru sampai umah. huhuhu. cepat la sek pagi

Mamadam said...

ohhh sudah tentu la tdk skt kaki kalo memandu kete auto...besile pn blh..hehehe..dlm jammed mmg ingt nk kete auto je k.naz tp kalo kat higjway xsedap bwk auto..manual jgk yg best..dh lame nat xdrive jauh since preggy aqil...

mamafaris said...

naz..akk dl smpi mgigil kaki..akk tepuk2 kaki takut cramp..bkn stakat kaki je sakit..area blkg badan esp tang pinggang pon sakit..akk ada prob sket dgn urat saraf tang pinggang..

Naz-Segalanya disini said...

kah kah..kak dina..akk nye kete manual ke?ku kira auto

oh..klu auto xsakit kaki ye?apa yg best bwk auto di highway natt?

ye ke kak..ha a kak..saya mmg cramp..nak gerak2kan kaki takut terlepas clutch

cik dina said...

kalau bawak auto di highway..xleh pecut..kurang lajak. tp kalau bawak manual, lg best kt highway la..vrommmmmmmmmm..laju.

kete ku manual laaa...:(

SIGN JANGAN TAK SIGN