Followers

Sponsored By

Wednesday, December 9, 2009

Selamat Tinggal semua

Oma sedih?


Sedih x muka Rikazz?


Abah pon sedih gak?



Selamat tinggal?Nak tinggalkan apa ni?Blog?hmm..kadang2 mmg ada rasa nak tutup je blog ni..yelah..sana sini salah faham..perli memerli..mmg tak best..Tapi takpelah..adat manusia..mana lah ada manusia yang sempurna dan tak buat kesilapan kan..jalannya..Kemaafan dan kesabaran lah yang dituntut supaya hidup dapat dijalani seperti biasa.

Sebenarnya entri Selamat Tinggal ni sebab nak cerita yang Oma Rikazz..dan Daddy Ucu Rikazz dah pun selamat sampai di Johor..meninggalkan Rikazz dan ibu di KL..Hampir setengah bulan emak dan Aniq kat rumahku.Rikazz kemain seronok lagi ada kawan.Nampak dia kamcing sangat dengan ucu dia..macam macam permainan dia main berdua..walaupun ucu Rikazz dah nak masuk 15 tahun..tp dia sanggup jadi budak kecik demi melayan anak sedaranya satu satunya..Rikazz plak pandai lah amek hati ucu tu..dr ucu malas nak main dengan dia..ada je dia buat sampailah orang tu kepenatan nak layan dia..
Rikazz pergi cium ucu lah..umpan ucu suruh kejar dia..main sembunyi sembunyi kat celah sofa dan main cilup bah ek..comelnya tengok tangan dia ditekup kat muka..pas tu dia baaa kan dekat ucu dia..bila bangun pagi mesti pergi korek mata ucu..tepuk badan ucu suruh ucu bangun..Tiap tiap petang dah tunggu depan pintu sebab ucu rajin bawak jalan jalan kat bawah..

Tadi kami hantar emak naik bus dekat Pudu..Rikazz tak mau lepas Ucu dia..oma pun tak layan..hehehe..Sedih gak tadi..bila emak dan aniq dah pergi..Rikazz menjengok kat seat belakang dalam kereta..dia nampak tercari2 Ucu dia..sebab Ucu selalu panggil dan agah agah dia..Tapi nak buat macamana..Ucu pun ada kehidupan dia sendiri..Rumah terus sunyi sebab setengah bulan aku dengar suara Rikazz yang sangat becok mulut mengeluarkan perkataannya bila main dengan Ucu..Bila sampai rumah..Dia ajak abah dia pulak main..abah tu dah tua..sikit2 dia layan lah..akhirnya Rikazz main lah sendiri..Malam tadi lepas melawat Ryann kat sepital..singgah rumah kak ina..ada Lina n dira..kami bertolak sekali..Seronok tengok anak2 4orang tu main berebut2..terubat juga hati Rikazz kot sebab masih ramai kawan..Tapi esok..dan esok..Rikazz mainlah seorang..sementara ibu siapkan rumah..kesian Rikazz..nak bagi Rikazz adik..ibu masih belum sihat sepenuhnya lagi..hmm..oh ye..hari sabtu ni aku dah mulakan kelas memandu..kene dengar ceramah yang berjam jam tu..alamak..mesti bengkak nanti susu ek?kesian Rikazz kene dok dr pagi sampai petang dengan abah.Ibu mintak maaf...Ibu belum pernah jauh dr Rikazz sampai seharian kan..Tapi ibu nak buat macamana nak..ini hanya sementara..Ibu nak perbaiki kehidupan kita supaya ibu dan Rikazz tak perlu berpisah jauh..Rikazz jangan nakal2 ye sayang

10 comments:

-DiraDiya- said...

good luck..
go girl!!..

iedaLUVsham said...

ye la..dh dok lame mesti cedih, xpe2 nnt leh calling2 :) wah nak amik lesen ek, good luck! :)

mummyseri said...

Salam naz..
hehe ingatkan betol2 nk tggal uma ni..jgnla yek..nnt x dpt tgk rikazz yg comel:)
mmg sedih la tgk rikazz bile omanye da balik joho..kami pon kat sini camtule..sedih je bile embah dorang berdua tu balik johor..xpe sana dekat jugek kan..

Mummy Dasy said...

ingat omanye nak lari umah ....

catherinnezehal said...

he3...kite pun sabtu ni nak kna p dgar ceramah gaks.

Ummi Muiz said...

kak naz..tajuk punyer la sedey..ingat nak off blog nieh..ha3..

kak, chayok kak..dlm ms sebulan lebih mesti pas punya!!

mama uzma said...

iena pun penah rasa apa yg awk rasa tapi sbb ada kwn2 diblakang bg sokongan tu yg trus bercerita lg dlm blog ni...sabar ye..nanti rindu kat rikazz...

QIQA said...

sedihnyaaa..

Naz-Segalanya disini said...

mekaseh dira..
mekaseh ieda..
yelah seri..masih lagi boleh sampai naik kenderaan darat..mcm seri yg kat sabah..lg jauh kan
julie n ina..mekaseh doakan naz k..
cart..sama2lah kita membuka telinga seluas2nya..
kak dia..apa yg sedih ni

ezan said...

mesti rikazz rindu ngan oma & usunya tu.. nampaknya kena selalu balik johor la lepas ni.. :)

good luck nak ambik lesen ...

SIGN JANGAN TAK SIGN