Followers

Sponsored By

Wednesday, December 9, 2009

Menjejaki booth Dewan Bahasa dan Pustaka

Sangat bosan hari ini.Lepas mandikan Rikazz dan bagi Rikazz makan..aku pun mengajak B untuk pergi ke karnival cuti sekolah dekat Bukit Jalil..bukan sebab nak jumpa artis atau selebriti..tapi sebab terpanggil untuk menjenguk ke booth Dewan Bahasa dan Pustaka..dengarnya ada jualan murah..
Masa aku sampai di sana dah tengahari.Cuaca memang panas terik.Dah lah parking jauh..sekali tengok..adalah berapa ciput je gerai gerai..tu mesti balance masa Karnival Jom Heboh tu kan.carik carik..maka ketemulah yang dicari tu..Rmai juga orang kat booth DBP ni..maka..aku pun memulakan lah pencarian buku yang berkenan dihati..Aku sebenarnya nak cari kalau ada kompilasi kisah2 Rasul supaya aku boleh gunakan sebagai bahan rujukan mengajar dan juga sebagai bed time story Rikazz..Carik punya carik..jumpalah buku tentang pengajaran jawi..mula mula nak beli..tapi aku tak guna sangat..dek kerana wang yang ada di tangan tak banyak mana maka terpaksalah pilih yang terbaik dan had kan pembelian..
Yang best tu..ada jual novel2 zaman dulu..yang tulisan jawi pun ada..harganya?SERINGGIT saja..maka banyaklah kakak kakak dan makcik2 yang membeli novel2 novel lama ni..Novel DBP bukan banyak yang berkisar kisah cinta ni..Aku pon tak berkenan dgn novel cinta..sakit kepala baca tu..Tapi yang menjadi pilihan hati aku ialah PSIKOLOGI PERSONALITI..ha..dira..jangan ingat kamu amek psikologi masa blaja dulu..kamu je boleh tafsir mentafsir..pasti lepas ni daku akan lebih hebat dari kamu.HAHAHAH..eh..memain je dira..sebenarnya aku beli buku tu sebab nak tambah koleksi..masa kat uia dulu ntah mana ntah buku nya..lagipun buku ni lebih menjurus kepada personaliti..kalau buku lain dia combine kognitif etc..nak refresh balik masa blaja dulu..senang nak handle masalah budak2 kat sekolah nanti kan.
Jadi aku ambil 2 buah buku..lagi satu buku Kisah teladan dari Al-Quran utk aku bacakan kepada Rikazz setiap hari..
Bagi sesiapa yang nak pergi..masih ada masa lagi sehingga hari Ahad ni..

2 comments:

-DiraDiya- said...

kuikuikui..
opssss.. kamu nk challenge ku jd pkr skt jiwa.. ati n perasaan ek??..
hahahaha..

tiny hayyzad said...

ku keja dbp..

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN