Followers

Sponsored By

Wednesday, November 11, 2009

Epi 10month besday Qalby Muntasyee


Alhamdulillah..hari ini 11.11.09 genaplah usia Rikazz 10 bulan..tinggal 2 bulan je lagi Rikazz dah nak tukar usia..dari bulan kepada tahun..Alhamdulillah..sudah 10 bulan jugalah perjalanan penyusuan susu ibu ku..walaupun usia itu masih mentah tapi ku telah berazam untuk meneruskan program ini selagi Rikazz tidak mempunyai adik lagi..insyaallah kalau tiada aral melintang selama 2tahun genap sebab aku merancang untuk beri Rikazz adik apabila Rikazz cukup usia 2thn pada 11januari 2011 nanti..insyaallah..yang aku tau penyusuan susu ibu juga turut membantu proses pengecutan rahimku yang telah dibedah sewaktu melahirkan Rikazz dulu..mudah mudahan waktu 2thn dengan bantuan penyusuan badan mampu memulihkan sepenuhnya luka akibat pembedahan ini..aku nak catat perkembangan Rikazz sepanjang usianya 9bulan..dan apa yang telah dicapai apabila dia genap 10bulan

1. Rikazz sudah mampu berjalan satu ruang tamu tu..tapi bila penat dia merangkak.hehehe(terbantut selepas demam)
2. Rikazz dah pandai menunjuk(guna jari telunjuk) sesuatu dan bercerita ttg apa yang ditunjuknya..keje nak menunjuk n membebel je kejenya.
3. Rikazz dah pandai sikat rambut..guna sikat..dia dah tau sikat untuk rambut
4.Dah pandai bukak tutup dapur gas..hasil pemerhatiannya selama ni kot..
5.Dah pandai lambai tangan bila kita kata BABAII
6.Dah pandai turun naik katil..turun naik sofa..kerja nak memanjat je..(dah lama ajar dia turun kaki dulu)
7.Dah dapat first word..tapi..sungguh censor itu word..tak dapat nak publish kat sini..

Aku masih menanti keputusan ujian darah Rikazz..walaupun makin hari Rikazz kelihatan pucat..tapi Rikazz tak lemah n masih aktif seperti dulu..apa yang aku catit disini bukan kerana nak menunjuk2 cuma aku takut aku lupa apa yg aku catitkan ni bila waktu berlalu..Ibu masih menanti Rikazz bercakap..n berlari..

11 comments:

ezan said...

happy 10 month birthday rikazz... dah byk benda yang rikazz leh buat.. clever boy ni.. :)

mummyseri said...

salam naz..
epi spoloh bln wat rikazz....suke ikuti prkembangan rikazz..byk benda da dia pndai..

mamafaris said...

advance btl rikazz...semoga sihat selalu..

mama uzma said...

HappY 10 MonTh Rikazz
moga Rikazz membesar sihat dan pintar...yg penting jadi anak yg soleh..amin...


Rikazz ada amik darah...??knp ekk..??mcm uzma lak..bwh mata mcm bengkak..itu normal ke..??

nur rabiatul adawiyyah said...

jap je dah 10 bulan..insyaallah rikazz takde ape2..

Azlina Ibu Alisha said...

naz,rikaz dh pandai mintak adik ke blum..hehehe

Naz-Segalanya disini said...

Thanks aunty ezan..moga moga makbul doa aunty ezan kata rikazz clever

thanks aunty seri..tak sangka rikazz ada peminat gak ye..

mekaseh mama faris..rikazz takde advance mana pun..sama je dgn kwn kwn yg lain..

iena..rikazz ada masalah kurg darah merah..uzma punya mata tu sejak bila?

ibu alisha..rasanya dia dah mintak adik tu..sbb asyik nak berkawan je kan..ibu dia yg kene tahan dulu.ekekek

-DiraDiya- said...

nazz..
beshnya rikazz dh jln..
kamu xsbr tggu rikaz bckp..
ku plk xsbr tggu adam berjln..
mari kta doa sm² ye..
nazz.. cite la apa 1st word rikazz..
kuikuikui.. ku suka.. ku suka..
like father like son gtu kn..

Naz-Segalanya disini said...

ala dira..malas malas lg lah dia tu..bila tah nak rajinnya..malas nak paksa paksa..insyaallah..ku sllu doakan Adam terus maju dgn step yg seterusnya..first word?uiii..bahayaaa

Mummy Fia said...

haaa rikazz learn from whom itu word???
ibu nya ka .. babah nya ka.???
aiyoyo..

rikaz sama la ngan fia.. mabuk berjalan..
bilepenat merangkak.. sebuk mintak itu ini kalo kita pegang .. dah pandai turun katil guna kaki dulu..
haaa yang paling best fia buat mbl tak dpt merajuk hentak kaki.. guling2.. uhuhuhuhu...
rikaz?? dah buat mcm tu tak..? cepat2 buat.. sure ibu mengalah.. hahahahaaa..

all the best tuk anak ku yg satu ni.. moga rikaz sihat selalu.. Mummy n Fia doakan yg terbaik buat mu..
chayok chayok!

Naz-Segalanya disini said...

fuh..blom lg guling2..tp suka hentak kaki..klu kita tak bg..dia tgok kita..dia buat suara tak puas ati

SIGN JANGAN TAK SIGN