Followers

Sponsored By

Monday, October 19, 2009

Dari Selatan ke Utara

Bujang kecik yang terselit sama
Jejaka2 perasan

Tengok daddy ngah Rikazz..


Rikazz suka mencangkung







rikazz berjalan jalan di pagi hari





Sejak kecil aku bercita cita nak pergi ke sebuah negeri..nak tau mana?KEDAH DARUL AMAN.alasan?nak tengok sawah padi.hahaha..hajat aku nak tengok sawah padi sebenarnya dah tercapai..tapi bukanlah di Kedah tapi di TG KARANG SELANGOR..walaupun dah dapat bawak balik pokok padi ke rumah..aku masih lagi rasa tak tenang sehinggalah segala impian aku tercapai apabila aku buat pertama kalinya menjejakkan kaki ke KEDAH pada Jumaat yang lepas 16oktober2009..

aku sendiri tak tahu..kenapa aku nak sangat pergi sana.Seolah olah ada connection antara aku dan negeri itu.oh ye..kenapa aku ke sana?sebab nak hantar mak n adik pergi ke BALING untuk merisik MARIAH bagi pihak adikku FIRDZAUS.

Perjalanan bermula pada pukul 1petang Jumaat selepas B balik kerja.Hentian pertama kami di RNR TAPAH.lepas makan kami jalan lagi dan exit di TOL KUALA KANGSAR.nak jimat duet le katakan.hehehe..dr KUALA KANGSAR kami meneruskan perjalanan melalui GERIK dan terus ke BALING..sepanjang perjalanan gunung ganang diselaputi kabus yang menebal..rasa tenang sangat hati ni..

Kami tiba di rumah MARIA pada pukul 7.30 malam waktu tu family dia tengah solat magrib jemaah..Rumahnya?betul betul kawasan kampung..dan merupakan rumah Kedah tradisional.Mula mula sampai..neves oo..pak maria ni tok imam kampung tu..confirm strict punya lah kan..sampai sampai je bapak dia dah asingkan kami..laki dok luar pempuan g dok dalam bilik..sudahhh..aku terpisah dengan B ..macamana ni..malam itu..aku tengok pak maria asyik tenung B n layan B aje..mcm mcm dia soal B..ngapa ek?risau plak aku..nak tau sebab apa?sebab..dia ingat bakal menantu dia tu laki aku..uwaaa....adik aku firdzaus tu..adik B..aku ni single lagi..hehehe..best tu..tapi..rikazz tu sapa plak?Selepas mendengar explanation Maria..barulah bapak dia faham..B tu bukanlah bakal menantu dia..tapi adik aku si firdzaus tu..cuak gak aku tgok muka B..mana tak nya semua tingkah laku B diperhatikan.hahahaha..silap orang daaa

Selepas beramah mesra..rupanya tok imam takdelah garang mana..suka buat lawak..Rikazz?uihh..seronok btol dia kat sana..esok paginya barulah sesi menyarung cincin diadakan..Tahniah utk adik dan Maria..banyak lagi nak citer sebab aku bukan je g Baling tapi siap jumpa pakwe lama n bakal mak mertua tak jadi..n g plak naik penang bridge n feri..sian aku..org lain dah lama sampai..tapi aku baru merasa..

kesimpulannya aku memang rasa puas sangat..tak sabar nak g sana lagi..oh ye..selepas explanation Maria alhirnya aku n B dapat tido sebilik tau..hahaha..hatiku tertinggal di KEDAH..macamana ni?

4 comments:

The Queen Of My Heart said...

wah...bestnyer rikazz dapat jenjalan....lawak plak blh tersilap orang...hehehhe...

kat kedah mmg best kan...dpt tgk sawah...lily pon dh lama x p sana...last time pon masa blajo dulu...x tau bila lg dapat p...

mama uzma said...

alalaa...cute je rikazz leh jalan...uzma ni dah langkah byk tapi x kukuh lg..

tgk sawah padi mmg best..umah MIL kat kedah..klu nak gi umah tok wan suami mmg lalu kampung tgk sawah padi luas terbendang cantik gila..hihi...

ZiE FAUZi said...

belakang umah mil zie betui2 ada sawah..tp sikit pun tak teringin nk pegi..huhuhu..

mai penang ka??? awat tak habaq mai..kalo tak leh mai singgah umah zie

Naz-Segalanya disini said...

ohh..lily blaja kat uum ye..

bestnye..klu naz tiap tiap thn balik kedah je lah jwbnya

zie..dok penang ka..masa kat penang tak tau nak g mana sbb tak tau no kwn kwn yg dok sana

SIGN JANGAN TAK SIGN