Followers

Sponsored By

Thursday, July 30, 2009

Hatiku terusik jua

Aku-Baby-Rikazz Qalby inside

Seperti yang aku ceritakan dalam entry sebelum ini..kalian pasti sudah tau bagaimana hubunganku dengan ayahku bukan?Walaupun aku cuba menidakkan rasa kasih yang masih bersisa dalam hatiku ini..tapi kenangan lama membuatkan aku rasa pilu mengingati jasa ayah yang tak sebanyak ayah orang lain.Semuanya bermula apabila aku dan emak berbual di talian..setiap hari aku akan kol mak mereport perkembangan cucu nyer yang sorang tu.


Aku : allu omm omm sem sem (sejak tgok filem apa tah..aku saja kacau mak dengan panggilan ini)


Emak : cucu oma buat apa?


Aku : biasalah..tengah golek golek..Mak..kenapa sejak dua menjak ni rikazz asek geget along ngan b je?Nanti kitorang dok diam diam..dia gigit geram.


emak : ha..dia sama lah ngikut perangai ibu dia tu.Along kan dulu suka menggigit mak.Nanti bila along mula nak menggigit ..ayah along terus tadah pakai tapak tangan dia.Tak nak along gigit emak.Tak dapat lah along gigit emak.


tiba bab ayat yang aku highlight tu lah buat aku rasa sedih sangat..walaupun hubungan mak dan ayah sama sekali sudah terpisah..tapi mak masih lagi boleh bercerita kenangan antara mak dan ayah sewaktu membesarkan aku..

Dalam diam..aku menitiskan air mata..walaupun aku tak suka dengan apa yg dah ayah buat pada kami sekeluarga..tapi aku tak dapat nafikan..aku sewaktu kecilku masih mendapat belaian seorang ayah.


Begitu juga dengan kita semua sekarang kan.ANAK itu anugerah Allah yang tidak ternilai harganya.kehadiran mereka selalu mewarnai kehidupan rumahtangga kita kan.Kalau nak gado laki bini tu..tgok je muka anak..hilang rasa marah pada pasangan..betul tak?

8 comments:

mrs izah azli said...

Naz, xper jgn sedey... kita pun xder ayah gak, dr umo 8 taun... Tuhan lebey sayangkan dia... mmg condition bbeza, tp situasi kita sama sebenarnyer... aper2pun mak kita da best!

QIQA said...

haah laa naz jgn laa sedih akak pun turut rasa kesedihan yg naz hadapi...sebak laa

~ ms julie ~ said...

adeh..kak naz..sebak plak julie bc citer akak nieh..huawaaaaaaa...

AbQar|'s said...

buruk baik..tetap ayah kita...meskipun kita pernah kecewa dgn dia...kita

Naz Nur Nhazzla said...

To izah..thanks 4 ur support.bagi anak yang membesar dgn ibu tunggal..kita nampak kan ketabahan hati ibu kita membesarkan anak tanpa suami.memang mak kita the best.

to besanku..akak memang very understanding..

to julie..terima kasih kerana turut sama merasai kepiluan hatiku

to ummi abqari..memang itulah sepatutnya..krn masih ingt dia adalah ayah lah naz masih terima dia sebagai ayah setelah penderitaan yang dia bagi pada kami

Hazlina Shahrel @ The QueenWidelia said...

alaaa nazz.. sabar la...
masing2 ade sejarah masing2...

hope nazz ngan family tak kan ulang sejarah... (walaupun ku tak tau cite) heheheheheeeee...

senyum2 yer...

catherinnezehal said...

salam kak naz..hu3..xper kak naz..kite phm ape yg kak naz rase..sbbnye kite pun melalui ape yg akk pernah lalui..tp tu lah..nak wat camne kan..klau rg xde kat tmpat kite ni..diorg x rase camne skitnye hati and kecewanye kite..hu3...ape2 pun..sabar jew k..

Unknown said...

sedih plak baca coretan ibu rikazz ni.. apapun dia tetap ayah kepada ibu rikazz.. dunia dan akhirat.. tiada yang boleh tukar ganti

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN