Followers

Sponsored By

Saturday, July 11, 2009

bahang puasa

Bulan depan umat islam akan mula berpuasa..inilah specialnya ramadhan..4 ke 5 bln lg sebelum kedatangannya dah terasa bahangnya.begitu juga aku..Padahal ada satu hari lagi puasa yg tak berganti..ini sebab masa ngandung dulu..tak tahan n hampir pengsan..skang bila nyusukan rikazz asyik lapar memanjang..susah btol nak puasa bukan dlm waktu bulan puasa..bila diingat kenangan waktu sekolah rendah dulu..aku mula blaja puasa agak lambat lah..dah drjh satu baru blaja..tak tau kenapa ek..ingat lagi..aku pernah tanya mak..MAK..BOLEH TAK KALAU DAH MAKAN ATAU MINUM PUASA BALIK?mak dengan nada gurau namun ku anggap serius..BOLEH!aku percaya itulah jawapan sebenar..budak..apa orang dewasa kelentong percaya je..satu hari..hari pertama puasa..aku dah puasa ni dr pagi sampai petang..masa dajah satu aku sekolah petang..bunyi loceng pkl 6.30 tu..kawan aku SITI HARA..aku ingat lagi..offer icecream..nazla nak ice cream?katanya..aku jawab aku puasa..pas tu aku teringat kata kata emak..kalau dah makan or minum leh puasa semula pas tu..aku pun kata aku nak aiskrim tu..aiskrim malaysia..asam boi..sapa tak terliur..hara pun bg..lepas tu aku cakap kat hara..OK..KITA PUASA SEMULA..masa nak buka puasa..mak tanya..KAKLONG..KAKLONG PUASA TAK?aku pun ckp..PUASA MAK..TAPI TADI ALONG MAKAN AISKRIM PAS TU ALONG DAH PUASA SEMULA..terkejut mak..mak kata batallah puasa kaklong..habis..mak cakap boleh..sejak tu...mak bagitau aku perkara yang sebenar setiap kali aku tanya..takut pisang berbuah dua kali..banyak sangat plak nanti pisang di pasaran..sempena awal puasa ni serentak dengan cuti sekolah seminggu..aku nak balik jhr n puasa dengan mak kat jhr..walaupun terpaksa tinggal B sorang..takpelah..aku bg peluang B ngan emak dia..bukan apa..tahun ni..aku kene raya banting dulu..sian emak..dah lah mak ibu tunggal..cume mak ngan aniq je..jauh plak dengan sedara mara..bagi mengubat kesedihan emak aku tak balik raya dengan mak dulu..aku habiskan cuti sekolah kali ni kat jhr..tak sabar nak tggu cuti sekolah ni..nak balik JOHOR..JOHOR...HERE I COME!!!!

No comments:

SIGN JANGAN TAK SIGN