Followers

Sponsored By

Monday, July 13, 2009

Dendam sang tikus

Adakah ini rupa tikus berhantu itu?
Kali ini..aku akan menulis sebuah kisah yang amat misteri..adakah lebih misteri dari kisah adani dan pulut kuning?(http://www.qiqagirls.blogspot.com)..ataukah/ lebih misteri dari itu?nantikah kisah selanjutnya dari penulis blog tersohor abad ini..SEGALANYA DISINI.hehehe..ok lah straight to the point..kisah ini tentang seekor tikus yang mula berminat dengan rumah dan dapurku..aku mula mengesan kehadiran tikus ini sejak aku hampir hampir melahirkan rikazz hujung tahun lepas..itu pun aku dapat kesan apabila aku terjumpa sebiji tahi tikus di atas lantai dapur rumahku.aku mula resah dan mencari cari seandainya tikus itu sedang berada di rumahku..namun tidak ku temui..lalu aku biarkan saja keadaan itu..namun tikus tersebut semakin berani menunjukkan rupanya sejak dua menjak ini dan mula mengencingkan kabinet dapurku..habis plastik2 yang kami kumpul dikencingkannya..aku semakin berang namun masih memberikan peluang untuk tikus itu berpindah ke rumah orang lain.hahaha..aku juga sudah menemui pintu masuk tikus itu..iaitu lubang air di dapur..tetapi suamiku sudah pun menutup lubang tersebut..mungkin itulah mulanya si tikus menetap dirumahku..sebab dia sudah tiada jalan pulang lagi ke tanah..sepupuku nadia fatin yang tinggal di rumahku baru baru ini juga turut bertemu dengan sitikus..namun tikus tersebut tidak berani menonjolkan wajahnya depan suamiku..jadi sehingga ke hari ini..suamiku masih tidak percaya bahawa tikus tersebut menetap dirumahku..baru baru ini..ketika nadia memasak..dapur gas kami bergegar gegar..nadia hampir hampir percaya yang petaling jaya dilanda gempa bumi mini..namun prasangka itu meleset apabila tiba tiba tikus tersebut keluar dari bawah dapur yang sedang berapi..terus menuju ke lubang air..sejak itu..kami percaya tikus tersebut tidak akan berani lagi masuk ke rumah semenjak badannya hampir terbakar dibwah dapur gas..namun..tikus tersebut lebih mengganazz dan mula mengencingkan kabinet yang telah dibersihkan..aku pun membebel lah memarahi tikus itu..tiba tiba nadia menegur..KAKLONG..JANGAN CAKAP MACAM TU DENGAN TIKUS..TIKUS NI BINATANG YANG PANDAI DENDAM TAU..ESOK DIA GIGIT PULAK WAYAR MESIB BASUH KAKLONG..BARU KAKLONG TAU..dengan nada yang marah aku menjawab..AHHH!!DIA INGAT DIA PUNYA DENDAM JE?KAKLONG PUNYA DENDAM DIA TAK TAU?huhuhu..pagi tadi ternyata kata kata nadia betul..tikus tu berdendam dengan aku..korang nak tau apa dia buat?dia pecahkan pinggan sampai berderai halus halus..giler..pagi tadi aku dengan mata yang belum berbasuh tiba tiba blank sekejap bila tgok keadaan dapur yang penuh dengan kaca..mana tak nya..halusssss..sangat sampai dah tak nampak rupa pinggan..bukan tak pernah pinggan atau cawan pecah kat umah ni..tapi takdelah sampai halus berderai mcm tu..berdarah gak kakiku kerana terpijak kaca yang halus tu..nadia yang datang selepas itu turut terkejut dan meyakinkan lagi aku dengan dendam si tikus..jadi hari ini..aku dah belikan makanan tikus..special untuknya..supaya dendam aku dan tikus sama sama terbalas...aku dah beli KEK RACUN TIKUS..makanlah puas puas tikus oiii..zalim tak aku?

6 comments:

-DiraDiya- said...

patutnya.. entry ni tajuk dia..
shock!.. ustazah become serial killer..
hikssssssssss..

azryna abdul said...

mmg pun tikus ni..geram tau kdg2 dulu kat umh saya dkuantan kena attack dgn tkus...rimas..
free layarlah http://azryna81.blogspot.com/
cantik2 tau kebaya nye..

ustazah xnak ke..kasi vouge kat sekolah hehehehe mesti anak murid terpegun tgk bila ngajar...;)))

Segalanya disini said...

pandai je dira bg tajuk yer

wanie @ suzie said...

nampaknya nazz berperang ngan tikus lak skang ek...heheheh
wani dah lama bemusuh ngan tikus ni.kadang2 cam histeria duk menghalau tikus

qudsalwa said...

hihi...kelakar lak baca citer naz...ei, kalau sylah jumpa tikus tu kat umah,.. rasa2nya....ei, pindah umah kot...huahua....bagus juga idea "kek beracun" tu, moga2 cepat2lah tikus tu makan kek tu...binatang paling saya takut : TIKUS!!!..nasib baiklah tikus2 tak pandai baca blog....hihi(''o)

Naz-Segalanya disini said...

to wanie : oh..wanie pun ada pengalaman yer..boleh kita share pengalaman memerangi si tikus tu..

to sali:baca gaks sali blog kita eks..mekaseh

SIGN JANGAN TAK SIGN