Followers

Sponsored By

Saturday, July 11, 2009

Tag diri sendiri

Bila baca tag kat blog wanie..mcm best je tagged ni..aku pun ciplak lah untuk diri sendiri..boleh kan


1. Anda sudah mempunyai berapa orang anak & nyatakan Girl or Boy?
Only one..

2. Bila perancangan anda untuk menambah anak?

Sebenarnya ikutkan nak setahun 2.Disebabkan Rikazz laher awl jan..boleh bg rikazz adik bln 12 kan..tapi sbb czer..hajat itu diketepikan..namun masih bersemangat nak tambah zuriat dan naz mengambil keputusan mula mengandung bln 9 taun depan..jadi bila Rikazz dpt adik dia dah 2thn lebih..abah rikazz tak kisah..dia suka ada baby cepat..doakan aku yer

3. Nyatakan nama anak anda & ape makna nama anak anda dalam islam?

Nama putera sulungku ialah RIKAZZ QALBY MUNTASYEE BIN MUHAMAD RIZAL.sebenarnya nama ARAB..Maksudnya

RIKAZZ- harta yang tertanam di dalam perut bumi.=harta karun lah tu

QALBY-hatiku

MUNTASYEE-insan yang memiliki segala kebahagiaan di dunia ini.

4. Siapakah yang memberikan nama anak anda?

aku ler yg bagi kan..abah rikazz ok jer..

5. Dari mana tercetus idea memberikan nama anak anda?

Aku memang rajin kumpul n gabung nama dari dulu lagi..masa zaman sekolah..sepupu sepapat n kawan-kawan ramai yg mendapatkan khidmat nasihat aku tntg nama memandangkan aku ni pengkhususan dlm bahasa arab n sastera arab..so maknanya lebih mendalam ler ek..aku cari dlm kamus arab - arab sendiri sbb puas hati..maknanya mendalam n tepat..klu dlm buku ni banyak dia modify sampai kdg tu mmg bkn maknanya langsung..

R-semua anak lelaki ku akan dimulakan dengan R sbb abahnya R-Rizal..klu gurl N sbb aku N-Nhazzla..yg lain aku ikut bila aku rasa sedap.hehehe
Dulu last minute nak tuko nama RIKAZZ NUFAYL MUNTASYEE..oma rikazz kata biar yg lama..
6.Sekiranya anda dikurniakan seorang lagi cahaya mata...apakah nama yang akan anda beri?
Kalau lelaki RIYASH NUFAYL MUTAFAWWIQ

Kalau pempuan NUBLAA RIFQAH QISHRAH
7. Bagi yang sudah mempunyai anak lebih dari seorang...nyatakan berapa jarak beza umur anak anda?
TARAK
8. Untuk kelahiran anak anda yang akan datang....anda nak girl @ boy? nyatakan sebabnyer?

Dulu mmg nak anak pempuan tapi skang mcm best anak lelaki..jd nak boy supaya rikazz ada kawan..klu gurl mesti dia g cari kwn kat luar
9. Ape ciri2 persamaan anda & anak anda?

Aku rasa hidung kot..n bentuk muka..sbb kulitku ngan rikazz totally different..uwa!!!

10. Upload gambar anak anda untuk tontotan semua rakan blogger.


wokeh!

No comments:

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN