Followers

Sponsored By

Saturday, August 22, 2009

Salam Ramadhan Untuk Semua

Ahlan wasahlan ya ramadhan..
Salam kengkawan sumer..aku juga ingin mengambil kesempatan mengucapkan salam ramadhan kepada semua.
Semoga ramadhan ini dapat membantu kita mencari titik permulaan untuk menjadi hamba Allah yang lebih baik.Waktu aku menulis jam menunjukkan pkl 2.30pagi.Pkl 1.30pg tadi B bertolak pulang ke Banting sbb esok pagi dia nak keje.Tinggallah aku n Qalby menghabiskan cuti sekolah di kampung.Oh yer..aku skang ada kat Johor..kampung halamanku yang sentiasa dirindui.Malam tadi..ramai orang berbuka puasa di rumah ni.Adik beradikku tak ramai..3orang jer.tapi..buka puasa 1ramadhan ni..ada aku b n qalby..adik ngan tunangnya maria..aniq..adik bongsuku..dan sepupuku yang baru sampai..nadia.meriahlah rumah.juadah pun banyak.Selalunya waktu waktu macam ni..emak cuma ada ngan aniq je lah..sian mak.tahun ni memang agak bertuah utk emak sbb untuk kali pertamanya kami semua dpt berkumpul untuk sambut awal ramadhan.
Teringat kecik kecik dulu..waktu tu aku cuma dua beradik je..sbb aniq tak wujud lagi.Bila tiba time berbuka..belum azan..kami dah tercongok depan hidangan..bila doa buka puasa dibacakan kat BEST 104..radio johor..tangan dah standby kat makanan.azan je apa lagi..dengan lahapnya aku n adik menyumbatkan makanan ke mulut masing2.Memang seronok kan bila tiba waktu berbuka.Allah dah janjikan dua kegembiraan untuk Orang yang berpuasa.Pertama..kegembiraan di dalam syurga dan kedua.Kegembiraan ketika berbuka puasa.Memang gembira sesangat lah kalau nak buka puasa tu.Itulah hikmahnya puasa.hanya yang berpuasa saja yang merasai..
Rasa sedih bila berjauhan dengan B puasa kali ni..tapi takpe B..puasa ke 9 nanti kita buka sesamayer..i Lapppp u Bebeh!

6 comments:

MAMASYAZA said...

selamat berpuasa utk anda sekeluarga

sya said...

naz duk banting ke?
cikgu kan? ngajar kat mana?

Naz-Segalanya disini said...

thanks utk mamasyaza.salam ramadhan utk mamasyaza jugaks..

kpada sya.naz tak dok banting.banting tu mak mertua.naz ngaja kat PJ

mummyseri said...

salam ramadhan naz..
joho awak kt ne yek ?

sygDsyg said...

salam ramadhan buat naz sekeluarga ... bila teringat zaman dolu kala kan ... pas berbuka g men mercun dpn umah ... syok btol ... mcm rugi jew bebudak skrg kan sbb derang tk rase posa dolu2. wah menginbas zaman dolu kala la pulak pepagi nih ... ekekek

Naz-Segalanya disini said...

mummyseri..johor kat kulai.dulu dok JB

SIGN JANGAN TAK SIGN