Followers

Sponsored By

Tuesday, June 30, 2009

Aku gaduh dengan orang tuuuu...

Hehehe..sebenarnya kenangan masa kecik..kalau nak gaduh ni memang senang..nak berbaik bertahun tahun..ada tu yg bermusuh sampai ke anak cucu.kisah ini terjadi sewaktu hari raya aidilfitri di rumah lamaku di johor bahru..masa tu aku baru tahun 4 sekolah rendah..aku..adikku ..ina(kwn gado) n adiknya lepak lepak kat belakang rumah andak aku..tiba tiba kling kling kling..ada aiskrim lalu..adik terus offer nak belanja kami aiskrim dengan duet rayanya..masa tu adik dapat seratus ringgit..kami semua setuju kecuali ina..bila adik dah jauh..baru ina jerit yang dia nak jugak aiskrim..tapi malangnya adik tak dengar..bila adik kembali semula dia cumer beli 3..aku cakap kat ina..TADI TAK NAK CAKAP..ADIK TAK DENGAR LAH INA CAKAP DR JAUH..aku takde niat papa pun..pas tu ina cubit peha aku..aku takleh kalau org mencubit aku..aku mula nak naik marah..aku ckp kat dia APASAL CUBIT CUBIT NI..(dengan nada yang lembut walaupun hati panasss)dia cubit aku lagi..dr cubit bertambah ke pukul..pukul ke tumbuk n akhirnya jadi pergaduhan besar antara aku n ina..sampai berguling guling kat tanah (dengan baju raya tuu) siap tarik rambut n bertumbuk...adik adik kami cuber meleraikan namun kami sudah naik hantu..takleh stop dah..hati memang membara bara masa tu..jalan terakhir adik panggil emak..emak dtg bawak kayu..barulah kami stop..tu pun bila dipisahkan..ina cuba untuk memukul aku..dia siap jerit BABIIIIIII..aku plak SETANNNNN..(mana boleh kalah kan).tak semena mena mak tampar mulut aku..mak ajar aku n adik adik jgn keluar sikit pun bahasa kesat..mmg itulah perkataan pertama aku ..setann..dah geram sgt..balik rumah mak cili mulut aku...sampai bengkak bengkak tau..dah tu kene rotan lagi..semuanya sbb ina..akibat pergaduhan tu..ina tak tegur dengan aku sampai 5bulan..puas adik adik membaikkan keadaan.aku pun cuba memulakan kemaafan walaupun bkn aku yg mulakan..tapi ina tak nak..sedih hati aku..tapi skang kami dah berbaik semula..dan tak akan gado lg sampai bila bila..ina pun dah kawen..aku dah ada anak..kami berbaik semula kerana kesungguhan aku minta maaf..ina kata dia dah lama nak maafkan..tapi dia ego..kisah ini bersambung bila aku dewasa..tapi bkn dengan ina..dengan org lain..aku bukan sengaja nak sakitkan hatinya..hanya kerana kesilapan aku tak tau sejarah hidupnya..dia hukum aku hingga hari ini..kata kata aku disalah ertikan..bukan aku tak cuba berbaik baik sebelum ni..tapi dia tak terima penjelasan aku dan tetap mengatakan aku yang bersalah sedangkan aku hanya melemparkan soalan yang aku tak tau jawapan dan sejarahnya..aku cube mendiamkan diri dari dia agar dia cool dan baru baru ini..aku cuba lagi menegurnya..namun dia masih dingin denganku..mungkin dia tegas tidak mahu memaafkan aku..entah lah..manusia kan..cuma aku harap satu hari nanti dia bersikap dewasa dalam mengadili hal ni..dan hingga hari ini aku masih menanti kemaafannya kerana aku rindu persahabatan kami dulu yang penuh gurau tawa...

2 comments:

DiraDiya said...

adeh nazz..
dr cubit2 smpai dh mcm hero hindustan blakon.. hikssss..

Anonymous said...

tu lah..klu nak gado..sbb kecik pun jd musuh besar

SIGN JANGAN TAK SIGN