Followers

Sponsored By

Thursday, June 25, 2009

Keep on pumping bebeh











Malam ini..aku kesunyian lagi..ditinggalkan kekasih hati untuk mencari rezeki.Mujur ada hero kecik si RIKAZZ QALBY MUNTASYEE..takdelah aku bosan dan sunyi.sementara aku menanti rikazz melayan matanya yang sayu kuyu nak tido..biarlah aku melayan blues di blog meluahkan rasa sedih di hati..Apa yang menyebabkan aku sedih ialah apabila susu badanku semakin berkurangan.Kalau sebelum ini selepas 2jam susu boleh diproses semula..namun kini walaupun selepas 5jam..susu masih tidak terhasil dengan banyak.Macam hari ni..aktiviti aku bila pkl 5 ialah mengepam susu untuk bekalan Rikazz esok hari..tapi aku keciwa apabila aku hanya berjaya pam 3.5oz saja..bila aku nak pump semula pkl 10mlm td..tak ade susunya...aku memang ego kalau orang suruh aku give up menjadi fully bf mom..lantak orang nak kata apa..aku tetap dengan pendirian aku nak bagi rikazz fully bm..tak mo campur campur..sbb aku dah niat pun..dari aku belum kawin..bayang kawen n bakal suami pun tak nampak lagi masa tu..huhuhuh..baru nak masuk 6bln aku membesarkan rikazz..sekarang..aku dah kwn pumping..mek ema..kwn sekerja n sebilik aku disekolah..dulu..masa dia pregnant aku yang beria promote bf kat dia..sbb masa anak first dia bg anak dia fm..aku selalu meyakinkan dia..yang dia boleh lebih baik dr aku..memang dia lebih baik dr aku skang..sekali pump 7oz huhuhu..aku plak mula mula 1oz jer..dia plak bg semangay kat aku..sedih sedih..aku kol mak..aku sedih bila aku compare susu aku n mek ema..mak kata..ALONG JANGANLAH SEDIH..KAN ALONG DAH 6BULAN BESARKAN RIKAZZ DGN SUSU ALONG JE..TAKDE CAMPO APA APA..BESAR GAK ANAK ALONG..SEPATUTNYA ALONG BANGGA DENGAN DIRI ALONG SENDIRI..mak aku ni bab memujuk memang superb..sbb mak aku superb gak..dia menang contest hari ibu tajaan LENO MALAYSIA..masa aku kol emak..emak tak sabar sabar nak ceritakan kemenangannya..walaupun bukanlah hadiah utama..tapi mak menang jam tangan berharga rm200..entah apa slogan mak bantai..terpilih gak..ni first time mak masuk contest seumpama ini..menang plak tu...mak kata RIKAZZ PUNYA ONGG.aku yang bg modal mak masuk contest tu..bangga wooo...waktu aku menulis.makin bulat mata si kecik ni..bila tah nak tido..aku plak masih menunggu air longan kering ni sejuk(aku baca air longan kering boleh menambahkan susu)info dr http://www.susuibu.com...mak/ pun ada bg petua..dia kata suruh aku jangan buang air basuhan beras tu..n buat basuh breast aku..esok aku cubalah..dengan berkat doa ibu...menjadilah kot..insyaallah..ai..rikazz ni bersuka ria plak dia..esok ibu dia kene g sekolah cepat..ada meeting..oh yer..skang rikazz ada buku baru...sebelum tido aku bacakan buku ni...


oklah dunia..nak tido lah..doakan susu aku banyak ek..mmmmuah!!!!

2 comments:

Hanna said...

hai nazz...jgn sedih2 ye.k.ana pun mengalami situasi yg sama mcm nazz.production milk k.ana baru je ok.hari tu,setiap kali pump asik dpt 2 - 3oz je.penah dapat 1oz.nasib baik k.ana buat back up byk2 sebelum ni.dapatlah khayra bwk bekal ebm ke taska.tp yg x bestnya,susu dlm peti ais keluar,tp susu utk simpan xde.sedih gak masa tu.pastu k.ana try minum air halba,minum fresh milk dan mkn sayur byk2.alhamdulillah.berkat doa,production susu k.ana pulih mcm dulu2.dpt la 5-6oz x 2 sehari.mgkn kdg2 tuhan nk uji kita.nak tengok kita berusaha ke x.insyallah susu nazz byk mcm dulu k.keep on pumping orait :)

QIQA said...

satu aje petua..set dalam kepala..air susu aku banyak..banyak..banyak..dan banyak.. jgn pikir pasal susu dah kering..pemikiran kita mempengaruhi penghasil susu tersebut..alhamdulillah akak dapat susukan qaseh sampai 1thn 7bulan dengan jaya nyer..sehingga qareena di lahirkan 2bulan selepas itu..susu tak pernah kering..sentiasa ada..selama 2thn lebih ni... itu pun terpaksa hentin kan qaseh dr fb sebab bg laluan pada adik nya yg bakal lahir...

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN