Followers

Sponsored By

Sunday, June 28, 2009

maafkan ibu, rikazz...

waktu aku kol oma rikazz..baru oma tanya..rikazz dah penah jatuh katel ke?aku kata tak..sipi sipi adalah..tapi belum sempat sehari aku jwb soalan tu..semuanya jadi kenyataan..wawawa..baru aku nak senduk nasi untuk mkn tgahari..tiba tiba aku dengar rikazz nanges..sebelum tu..aku asyik jengok rikazz je dlm bilik sbb ada budak kecik kat luar asyik nanges je..aku takut gak rikazz jatuh..dlm hati asyik ckp mcm tu je..sekali tu..belum sempat aku senduk nasi rikazz jerit..dan kedengaran bunyi buk!..aku tgok rikazz dah kat lantai dlm keadaan meniarap..nasib baik aku tak campak pinggan yang ada di tangan..aku terus angkat rikazz dan peluk dia..bila ku lihat..dahi rikazz yg luas tu dah membiru..benjol ...dlm keadaan panik..aku terus bukak ikatan pada rambut dan wapkan dengan wap mulut terus ku tonyoh n tuam kat dahi rikazz yang bengkak tu..sambil baca selawat..dlm hati ku puas berdoa moga tiada apa apa yang serius akan berlaku..lepas tuam kepala rikazz aku bg rikazz susu..terus aku teringt yg aku nak potong rmbut sbb gugur teruk..nsb bek aku tak ptg lg...wlupun gugur berguna gak rmbut panjang ni untuk seorg ibu..bkn sekadar mahkota perhiasan..segala keje rumah telah aku stopkan buat sementara waktu bagi memerhatikan anak yg sedang lasak ni..aku akan sambung semula apabila abah rikazz pulang nanti

3 comments:

azryna abdul said...

salam..tq sudi follow saya ;)

DiraDiya said...

sgt kesiann kt rikazz..

QIQA said...

ish..ish.. jatuh anak ibu ni..cam mn boleh jatuh nazz..ermmm cerita alaa sikit

SIGN JANGAN TAK SIGN