Followers

Sponsored By

Tuesday, September 7, 2010

Jurnal perjalanan Pra Raya







Aku selamat sampai di Bandar Tenggara pada pkl 1 pagi.Isnin nya pula kami memulakan pencarian di Johor Banhru.



Destinasi pertama kami ialah Plaza Angsana.Misi untuk mencari baju hijau..Alhamdulillah jumpa.Tu pun setelah meroound berapa kali.Masa aku bertemu baju pilihan hati Rikazz tinggal dengan Oma sbb Oma x larat nak jalan.Nampaklah aku mcm baru kawen.Eceh..Sewaktu aku sedang membelek2 pakaian yang dikehendaki..kakak penjual tu tenung je aku.Tetiba dia tanya..



BRAPA BULAN DIK?



aku terpana seketika..apa yang berapa bulan?Lalu aku terus merenung perutku yang baru nak naik.



4BULAN LEBIH KAK..



lantas akak tu berkata..



COMEL..COMEL..



banyak kali dia kata aku comel.Tak tau lah apa yg comel..aku ke perut aku..



ANAK SULUNG KE DIK?



aku menjawab



EH..TAK KAK..ANAK KEDUA.



dan dia masih mengulangi lagi..comel..berkenan sungguh akk tu dgn aku.kih kih kih..segala puji hanya bagi Allah.



Sampai di Plentong aku drop emak kat rumah cousin aku lalu menuju ke Johor Jaya untuk mengambil sepupuku Nadia..Sbb dah janji nak belanja dia buka..Asalnya nak berbuka di Bakar Batu tapi xbukak..Nak patah balik ke Senibong tak sempat.Maka terpaksalah teruskan perjalanan ke Stulang Laut.Makanlah Mee Rebus Talam..Kalau kat KL susah nk jumpa mee rebus ni.



Setelah berbuka pulang semula ke Plentong..tinggalkn Rikazz di sana dan pergi bertiga ke Pandan.Punyalah ramai orang.Kat Pandan nak carik lauk bersahur nanti kat pasar dan cari baju aku sbb xbawak baju nak tido umah Plentong..



Pagi tadi barulah pulang ke Bandar Tenggara..hehehe

2 comments:

ibunafis said...

salam ibu rikazz,dh 4bln lbh peknen..pose penuh x?slmt hari raya..

Naz-Segalanya disini said...

alamak ibu nafis..xpenuh lah..awal2 masa pose masih alahan n lapo yg keterlaluan n muntah2 berlebihan

SIGN JANGAN TAK SIGN