Followers

Sponsored By

Monday, April 5, 2010

Cerita Rikazz


Rasanya dah lama sangat tak bercerita pasal anak teruna ku seorang itu..ye Rikazz masih lagi kekal menjadi satu satunya anak ibu sebab usaha ibu menghasilkan adik untuk Rikazz masih lagi tidak berjaya..Ibu redha kerana PERANCANGAN ALLAH adalah yang terbaik.Aku tak mahulah menjadikan alasan kewangan yang tidak teguh dan kukuh sebagai alasan untuk tidak menambah zuriat kerana aku percaya setiap anak ada rezekinya masing masing.Jadi aku dah lama stop amik noriday sejak Rikazz 7bulan dan sejak itu aku memang tak pernah merancang.Namun kuasa Allah yang tahu kemampuan aku sekeluarga kan..Jadi sehingga hari ini aku masih melayan Rikazz sepenuh masa.hehehe

Ok berbalik kepada cerita Rikazz..Waktu aku menulis ini ialah 5April2010..Rikazz masih berusia satu tahun 2bulan.11April ini barulah Rikazz berusia Setahun 3bulan.Tak lama je lagi kan..Apa perkembangan Rikazz setakat ini?


Berjalan xpayah kata..dah lama Rikazz berjalan

Rikazz dah pandai jalan itik

Tolong ibu masukkan baju dalam washing machine

Tolong ibu pegang penyodok sampah dan menyapu rumah

Dah pandai selesaikan masalah sendiri..

Melompat melonjak dengan sendiri

Menconteng dinding

Tunjuk isyarat Senyap..jari di bibir..

Bukak baju sendiri n bukak suar n pampers sendiri

Pandai syampu rambut..guna gayung mandi..kumur kumur..

Kalau arahan kita suruh buat apa apa atau ambil apa apa memang dia dah faham..dan dia buat

Kalau vocab..oh masih tak banyak sangat lah..Dia masih baby talk tapi

Dia dah pandai panggil orang pempuan dewasa KAKAK

ADIK

JOM

ajuk bunyi kokokan ayam

UCU

apa lagi ha?sebab dah lama tak update kan...nanti kalau ada yang teringat akan diupdate kemudian

Gigi Rikazz?4batang atas..4 batang bawah..2gigi geraham atas..dah geraham bawah on the way..

Apa apa pun.. ibu doakan yang terbaik untuk Rikazz..catatan ibu ni sebagai peringatan untuk ibu sebab ibu tak mampu untuk nak mengingati satu persatu apabila masa berlalu pergi

2 comments:

♥MAMASYAZA♥ said...

senyuman rikazzz cute. takpe..belom ada rezeki lagi la tu...manalah tau ada rezeki nanti..dpt kembar laks....lagi best.

Naz Nur Nhazzla said...

thanks aunty..amin..dpt kembar boleh rehat lama sket ye..ayah mertua saya adik beradik dia ada 3pasang kembar kak..hope ada yg melekat kat suami saya

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN