Followers

Sponsored By

Monday, October 14, 2013

Perjalananku tanpa seorang suami

Aku selalu teringin untuk travel tanpa Rizal.Bukan apa ... dia selalu beranggapan aku tidak akan mampu pergi jauh tanpa bantuan dia.maklumlah..aku ni bukan pandai baca peta ataupun signboard.
Namun... cuti raya haji ini telah menjadi titik mula untuk aku memecahkan sarang kerisauan untuk memandu bukan di kawasan yang aku tahu.
Memandangkan emak yang telah banyak berkorban menjagaku dan anak2 ketika aku sakit tempoh hari..apalah salahnya kalau aku menggembirakan hatinya dengan membawa emak bertemu dengan Aniq di Johor.
Kelakar juga bila memikirkan aku berjaya memandu dari Banting ke Plentong Johor Bahru dan patah balik semula ke Bandar Tenggara.Mengantuk memang tak terkata.Banyak kali aku berhenti di r&r.Perut yang baru sebulan menjalani laporoskopy juga agak berdenyut.Tapi ku gagahi jua demi memecahkan rekod.Suami yang selalu disisi aku tinggaljan sebab dia perlu bekerja.
Syukur alhamdulillah.perancangan awal nak baca gps tak menjadi kerana akj terus bergerak mengikut panduan papan tanda.
Kini aku di johor menyambut aidil adha di sini bersama Aniq yang telah lama tinggal sendiri.Nampak dia sangat gembira.Begitu juga emak.
Hati ini terlalu rindukan semua kenangan yang aku lalui di tanah tumpah darahku.Walaupun Selangor ada segalanya tapi Johor abadi tetap di hati.
Nak hidup kat Johor boleh tak?

No comments:

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN