Followers

Sponsored By

Friday, December 30, 2011

Nama Anak Jin

Seram je dengar topik ni ye..ni semua gara-gara pendedahan ustaz sharhan syafiee pengamal perubatan islam yang terkenal abad ini lah..

saya tak tgok pun rancangan tu..samada dekat WHI atau AL-KULLIYYAH..tp saya tahu kisah ini apabila mesyuarat di sekolah dan cikgu2 kat sekolah sibuk nak menukar nama panggilan anak2..ada yang tgah peknen dah berimpian nak meletak nama nama tu pun terus berpesan pada rakan2 jangan memanggil nama baby dlm kandungannya dengan nama itu..Yang lebih havoc lagi bila ada juga kawan2 mereka terus publish di fb supaya jangan memanggil nama anak anak mereka dgn nama nama yang telah disenaraikan oleh ustaz tu..

saya pun eager nak tau nama apa yang dinyatakan ustaz tu...

bila dengar je nama nama yg dinyatakan..rakan2 yang anak mereka bernama ini..pucat lah muka...saya kata..glamournya nama anak jin ni ye...

sebenarnya melalui ilmu saya..majority nama yang dinyatakan ni bukan dari bahasa arab..tetapi saya pun tak pasti bahasa mana..mcmn saya tahu tu bukan perkataan arab?

em..saya kan belajar bahasa dan sastera arab selama 6tahun di uia..perkataan arab ni ada formulanya..cuma nak terangkan dekat org susah lah sket..saya pun belajar 6tahun ..mcmn saya nak terangkan dalam satu masa kan..

cuma ustaz tu kata..tak payahlah sampai pergi jpn tuko nama..cuma panggil lah dgn nama lain..kita kan sekarang ada 2 atau 3 perkataan nama anak kan..ustaz tu kata lagi..kebanyakan nama nama yg disenaraikan adalah pesakitnya yang mengalami masalah gangguan jin..em..mesti orang marah kan dgn penyataan ustaz tu..

3 comments:

liana said...

ape nama2 nya?boleh share x?

Naz Nur Nhazzla said...

liana..saya tak berani nak pos kat sini..takut jd isu tp yg kwn kwn sy bgtau..
balqis..alisha..qistina..batrisyia..banyk lg tp diorang tak ingat..lelaki pun ada..kebanyakannya nama nama yg famous digunakan skang

Sidratul Muntaha said...

yang
tere arabkan?
boleh tak translate maksud aqil hammam
adelah ustaz ni mcm sengal dia kate maksudnay adik keick yg memakan tempat mandi..
ko leh explain tak?

SIGN JANGAN TAK SIGN