Followers

Sponsored By

Saturday, March 5, 2011

Bila Nazla dah ber anak dua


Alhamdulillah..saya telah pun menjadi ibu kepada 2 orang putera R..Rikazz dan Riyash.Kalau suatu masa dulu ada orang mengatakan saya ni susah nak dapat anak tapi kuasa Allah mengatasi segalanya..
Kali pertama saya pulang dari hospital membawa bersama Riyash ..dan menyusukan Riyash atas katil rumah kami..Inilah saat paling panik saya.Dengan luka jahitan operasi yang masih basah Rikazz datang ingin menyusu juga.Ye..Rikazz 2tahun sebulan dan dia masih lagi menenen dengan saya sehingga saat akhir saya mengandungkan Riyash.
Apabila Rikazz nampak Riyash menyusu dengan saya..Rikazz mula mengamuk..nak susu juga.Semua panik sbb Rikazz menerpa saja ke arah saya sedangkan Riyash sedang menyusu.Akhirnya...kali pertama saya tandem nursing Rikazz dan Riyash..Rikazz sebelah atas..Riyash sebelah bawah.Dan saya terasa ada kecutan pada rahim saya tatkala kedua2nya menyusu..
Terasa ada anak kembar plak..
Minggu pertama di rumah memang kelam kabut.Maklumlah...tak biasa lagi.Tapi skang dah ok..Cuma Rikazz perlukan pemantauan.Dia masih belum pandai nak handle dirinya bila dia nak sayang adik dia..Tapi Rikazz abang yang baik...suka nak tolong kami uruskan adik dia..
Riyash pula senang nak uruskan..menangis waktu nak ek ek je...Kalau x susah nak dgr suara dia..Masalah terjadi ketika nak bf Riyash masa minggu awal sbb Riyash agak sukar nak latch..Tpi skang dah ok..alhamdulillah..
Semoga Rikazz dan Riyash boleh menjadi adik beradik yang baik...

4 comments:

catherinnezehal said...

congrate k.naz..sorry lmbt wish...jarang buka blog dah...

mrs izah azli said...

alhamdulillah, tahniah....
izah x dpt nak bls msg naz, sbb jrg topup skrg nih, nnt2 izah ader kdt izah msg naz yer...
izah cr naz kat fb, tp asik x jpe jer... maklumlah duk umah jaga ank2 jer, sampai guna internet pun dah x ingt sgt, heheh...
cr izah kat fb yer, izah awang...

HaRi-HaRi BaHaGiA said...

tahniah yer.....comel baby...bagus lah awk ni susukan anak no.1 lagi..bagus...sama lah kita 2 hero

myfirdz said...

mak ai... sama beso ke rikaz ngan riyash

SIGN JANGAN TAK SIGN