Followers

Sponsored By

Monday, January 3, 2011

Hari Pertama pergi sekolah


Ops..bukan saya ada anak yg pertama kali pergi sekolah.Saya lah yang pergi sekolah.Yelah..saya kan cikgu.
Sebelum cerita pasal 3Jan2011 iaitu hari pertama murid2 bersekolah..saya nak ceritalah sikit beberapa peristiwa yang telah berlaku waktu2 nak sambut tahun baru.
1.Minggu lepas dah mula bertugas di sekolah.Dengan mesyuaratnya..gotong royongnya..sangat penat.

2.Tengah penat2 di sekolah terpaksa berkejar ke Hospital Teluk Intan kerana dapat berita nenek suami sedang nazak.Alhamdulillah..saya sempat membacakan surah yassin di telinganya.Dengan nafas yang terputus2..semput..Pengalaman tengok orang nazak..Nafas yang berat dan tersekat-sekat..Tiap kali nak tarik nafas..nenek akan tendang2 kakinya..Mungkin kesukaran bernafas..

3.2 hari lepas melawat di teluk Intan..31hb Dis..nenek pergi menghadap Illahi.Pulang dr sekolah berkejar ke Tg Malim pula..Nenek dikebumi di sana..Semoga nenek ditempatkan bersama orang2 yang beriman.Al-Fatihah utk allahyarhamah SUPIAH..

4. 31 Dis juga adalah hari lahir emak yang ke 52 tahun.Epi besday mak..Sutimah Ali..dapat belikan mak kek je..

5, Tahun baru..merupakan tarikh lahir nenek Supiah yang sepatutnya ke 71 tahun..kami sambut dengan mengiringi jenazah ke kuburan.Di situlah nenek bersemadi.Di Felda Gedangsa..

Baru boleh cerita pasal HARI PERTAMA PERGI SEKOLAH

Saya juga beli kasut baru..tapi xdapat beli beg baru..dan belum berkesempatan membeli alatan tulis baru.
Hari pertama di sekolah yang baru...maksud saya bangunan baru..Saya mengajar 3 kelas hari ini bersamaan dengan 4 waktu mengajar.
Walaupun letih dan sakit di vagina saya..Tapi saya seronok bertemu murid lama dan baru..
Sepanjang jalan ke sekolah..saya suka melihat adik adik ke sekolah berpakaian sekolah baru..Beg baru..kasut baru..baju baru..sangat indah pemandangan itu.
Masuk kelas tahun 1..kena buat ujian diagnostik...

Antara kerenah murid
1. Menangis..biasalah...sbb nak balik..mak suruh saya balik sekarang (Syahrill Syahmi)
2.Suruh berdiri bagi salam- Tak mahu..alasannya..Kaki saya gatal..tak boleh berdiri (Aina Natasya)
3.Saya tak nak menulis-Alasan tangan saya berdarah..yg sebenarnya adalah setitik darah di siku (Firdaus)

Kawan saya yang menjaga kelas sebelah

Cikguuu...saya berak..huhuhuhu..
Kawan2 lain plak..cikgu..busuknya..tak tahan saya

Pergilah sang cikgu mencuci najis sang murid..

5 comments:

ManjaIxora said...

salam..

selamat mengajar ek.. buat yg terbaik.. chaiyok, chaiyok..

ada tag utk awak, nnt jemput amik kat blog saya ek.. hohoho

IDAZS said...

salam

pengorbanan seorang guru :)

selamat mengajar

ibunaznoy said...

salam nazz,smoge nazz n baby sht2 slalu..
slmt ngajar & sbr byk2 ye hadapi mcm2 kerenah bebudak skrg..

~ ms julie ~ said...

naz..sebak pasal arwah nenek suami akak tuh..jue 1st time menghadap org nazak adalah arwah mak mertua dulu..camtula kak org nazak.Kita dberi peluang utk menghadap org yg sedang menghadap sakaratul maut..

Naz Nur Nhazzla said...

tq manja
tq ida
tq su
julie..tu lah..pes time tgok..insaf rasanya

SIGN JANGAN TAK SIGN