Followers

Sponsored By

Sunday, November 14, 2010

Kenapa mesti mcm tu??

Bismillah...ku jadi orang malas nak gaduh gaduh.Tapi kalau orang asyik nak pertikai apa yang aku pilih je aku pun jadi kurang sabar.Tapi aku tak faham lah dengan sorang cousin ku ni.Kita nak berbaik dengan dia tapi dia asyik fikir negatif dan pandang serong pada setiap perkataan yang keluar dari mulut dan tanganku yang menaip ni...
Kenapa?Dia fikir aku cemburu dengan kehidupan dan kejayaan dia?
Ye..dia sekarang bekerja sebagai akauntan dan aku pula hanya guru biasa di sekolah rendah pulak tu.
Dia berkahwin dengan IR...aku pulak cuma berkahwin dengan seorang juruteknik kilang biasa.
Dia tinggal di apartment..Aku pula tinggal di rumah flat sewa pulak tu.
Dia selalu terbang ke sana terbang ke sini melancong.Aku ni..nak pergi Pahang pun x sampai2 lagi.
Pendek kata..hidup aku ni memang serba kekurangan.Tapi aku xpernah nak cemburu dengan kehidupan dan kejayaan dia..malah kehidupan dan kebahagiaan orang lain pun.Aku memang hidup xsenang..tapi aku bersyukur dan masih bahagia dengan apa yang aku ada sekarang.
Demi Allah aku xpernah sedikit pun nak cemburu dengan dia...
Dulu mungkinlah masa aku darah muda tu pun sebab nenekku asyik lebih lebihkan dia..puji dia melambung..kemudian nak suruh aku ikut cara dia..Itu aku tak setuju..aku ada cara aku tersendiri...
Mungkinkah kerana aku tidak mendengar nasihat emak dia..aka makcikku..yang tidak setuju dengan pilihanku waktu nak isi borang UPU masa nak pilih course apa di universiti dulu?Dia pertikai pilihanki mengambil Bahasa Arab di UIA dan menyuruh aku mengambil Diploma Pendidikan Islam di UTM..aku xmahu..aku tahu minatku...kerana itu satu keluarganya bencikan aku?
Kini..aku memang dah xkisah dengan dia..Nenekku pun sudah tidak membanding2 kan kami lagi.Yelah masing2 sudah ada hidup sendiri.Tapi aku kesal lah dengan sikap dia terhadapku.Dia asyik rasa aku perli dia..aku cemburu dgn apa yang dia ada..Tapi sikit pun x lah...Ya Allah..

4 comments:

Anonymous said...

tu la...ko xkenal cousin ko...satu pun maklumat yg ko beri tak betul...'ingat silap taip bole dipadam...silap kata tak bole di erase dr ingatan'....

aku consin yg ko maksudkan...

1. bila lak aku jeles dgn ko...'ada la ko kecik2 dulu...sb ko cucu kesygan mak atuk aka nenek'

2. bila lak mak aku paksa ko isi borang UPU amik pengajian islam kt UTM...excuse me...UTM MANA ADA PENGAJIAN ISLAM...hello...ikut suka ko lak nk belaja aper...org bg cdgan aje...ye la waktu keluarga ko susah...kalu kena g jauh2 kesian mak ko...belanja besar...IDEA AJE...kalu xsuka atau tak minat bole tak ckp baik2...

3. aku sakit hati bila tau ms ko kawin...ADA KO KENALKAN BAPA AKU AKA PAKCIK KO PD LAKI KO....ko sombong...

4. bila lak aku dok apartment??...ada aku kisah atau bandingkan ko dok mane???

5. Atuk puji aku SORI...aku ni jahat xpakai tudung...tak macam ko...pandai agama...(TAKDER MANA AKU LAK JD CUCU KESYGAN DIA...ADA AKU KISAH)

6. Tak semestinya ko GURU AGAMA...PANDAI AGAMA...setiap ayat n tulis ko kekdg seperti mengejek...ko tak sedar...org yg baca sedar...

7. kO SOMBONG...

8. Bila ms aku ni akauntan...

kata sepupu semua hang tak tau...adik ko tak sesombong ko...tau tak...nasib baik aku syg mak ko...tp sebb dia dok dgn ko aku malas nk g jumpa...



YG TULIS

COUSIN YG DIA MAKSUDKAN TU LA...

Anonymous said...

tu la...ko xkenal cousin ko...satu pun maklumat yg ko beri tak betul...'ingat silap taip bole dipadam...silap kata tak bole di erase dr ingatan'....

aku consin yg ko maksudkan...

1. bila lak aku jeles dgn ko...'ada la ko kecik2 dulu...sb ko cucu kesygan mak atuk aka nenek'

2. bila lak mak aku paksa ko isi borang UPU amik pengajian islam kt UTM...excuse me...UTM MANA ADA PENGAJIAN ISLAM...hello...ikut suka ko lak nk belaja aper...org bg cdgan aje...ye la waktu keluarga ko susah...kalu kena g jauh2 kesian mak ko...belanja besar...IDEA AJE...kalu xsuka atau tak minat bole tak ckp baik2...

3. aku sakit hati bila tau ms ko kawin...ADA KO KENALKAN BAPA AKU AKA PAKCIK KO PD LAKI KO....ko sombong...

4. bila lak aku dok apartment??...ada aku kisah atau bandingkan ko dok mane???

5. Atuk puji aku SORI...aku ni jahat xpakai tudung...tak macam ko...pandai agama...(TAKDER MANA AKU LAK JD CUCU KESYGAN DIA...ADA AKU KISAH)

6. Tak semestinya ko GURU AGAMA...PANDAI AGAMA...setiap ayat n tulis ko kekdg seperti mengejek...ko tak sedar...org yg baca sedar...

7. kO SOMBONG...

8. Bila ms aku ni akauntan...

kata sepupu semua hang tak tau...adik ko tak sesombong ko...tau tak...nasib baik aku syg mak ko...tp sebb dia dok dgn ko aku malas nk g jumpa...



YG TULIS

COUSIN YG DIA MAKSUDKAN TU LA...

Anonymous said...

sambung...

bila masa laki aku IR...aduh...sungguh la ko ni...xtau...jgn tulis...

cik puan ustazah nazla...maner ada UTM diploma pengajian islam...masalah la ko ni...

Anonymous said...

Hey i am suuper boy

SIGN JANGAN TAK SIGN