Followers

Sponsored By

Wednesday, November 3, 2010

Antara Maxis dan Celcom



Sejak akhir akhir ni banyak betul masalah yang berlaku menyebabkan aku rasa nak membandingkan dengan servis yang terdahulu.
Dulu..aku menggunakan broadband Maxis secara postpaid.3tahun yang lepas aku register dengan Maxis dan bayaran bulanannya ialah RM118..hari ke hari promosi demi promosi menurunkan harga khidmat internet tapi aku masih lagi membayar RM118.Memang tiada masalah pun selama aku menggunakan maxis broadband.Pada tahun lepas aku mendapat potongan dr Maxis dan hanya membayar RM98 dan coverage masih baik.Walaupun aku pulang ke kawasan felda aku masih lagi boleh bersiaran dr sana dan mengupload gambar.Memang mudah.
Apabila aku mengandung kali kedua ni 3bulan aku tak online sbb aku akan muntah bila menghadap laptop.Huhuhu..jadi aku rasa teramatlah rugi kerana tiap tiap bulan aku tetap membayar bil sedangkan tiada penggunaan.Jadi terfikirlah nak membuat termination Broadband Maxis dan bertukar kepada Celcom Broadband Prepaid.
Tapi rasa sangat kecewa dgn Celcom..aku dah kerugian RM40 selama sebulan aku menggunakannya.Bila aku topup dia deduct duit tapi aku xboleh access internet.Kemudian xda network langsung...Sedih..
Memang Celcom ni banyak masalah ke?Rasa insaf dan nak kembali kepada Maxis...Aku ni duduk kat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur..xlogik kalau Celcom xda coverage kat sini kan..Lainlah kalau masuk kampung..
Huh..kecewa

2 comments:

Nanie Dean said...

salam kenal... just nak bagi input je sikit2... saya pakai celcom post paid... cam ok je... kawan saya yang duduk kat sebelah ni pakai maxis dan tak berapa nak ok line die... agaknya better awak pakai celcom broadband yang postpaid lah kot kan? FYI, saya ni duduk kat kuala trg... agak ketimuran lah sikit...hehehe... tapi line celcom ni still ok.

Naz Nur Nhazzla said...

hm..kwn saya pun gune celcom postpaid..tp hampeh..lagilah rugi.bayar tetiap bulan tetap tp xleh guna..kat sekolah saya sume gune maxis

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN