Followers

Sponsored By

Friday, April 29, 2011

Saya gemuk!

si gemuk dr gua hantu..huhuh
ni masa peknen 6bln..pun xbeso sgt lg.huhuhh

yg ni terbaru.Minggu lepas.huhu
61 kg tu masa ngandung 5bulan.huuhuh

Kenapalah saya gemuk sangat?huhuhu...masa anak dara berat saya hanya 45kg..oklah kot dgn ketinggian 160cm..sebelum kawen 58kg..tu pun masihlah ok lagi.Lpas bersalinkan Rikazz berat saya 60kg..pun masih ok lagi..tp skang dah xok..Saya dah 2bulan selepas bersalin..Berat saya sekarang 68 69kg..mcm tu lah..Saya makan bkn kuat sgt mcm sebelum ni pun.Saya makan mcm dlm pantang.Nasi 2kali sehari.Pagi saya sarapan oat.Kali ni lah saya rasa diet saya paling terancang.Tak mcm sebelum ni.saya makan xikut masa.Tapi berat saya dah statik.Mcm tu je,

Paling mengharukan saya..punggung saya melebar..memang lebar sgt lah menyebabkan badan saya mcm org 80kg..baju baju sendat.seluar kain apatah lagi disebabkan punggung saya yg lebar ni..Orang keliling sume mengata saya.Ikutkan hati nak je saya diet atau makan jamu jamu melangsingkan badan.Tapi saya menyusukan Riyash.Saya tak boleh pentingkan diri.Tapi saya nak juga cantik...xdpt 58kg..dpt 60 mcm dulu pun jadilah..

Saya sedih..saya tak mahu beli baju atau seluar.Saya berharap badan saya boleh kembali ke berat sebelum bersalin...Berat badan terakhir masa mengandung kali ini memang menyedihkan saya.83kg..sapa yg xnak kurus dan ccantik kan?Perlukah saya berharap?atau positif?adakah keletihan bekerja akan menurunkan berat badan saya?

Saya amat berharap sgt kerja saya yg tak berhenti berjalan nanti dan tak berhenti turun naik tangga akan mengurangkan berat badan saya.Dpt turun 4kg lg pun dah ok bg saya...

Oh..saya sedih..tp saya rasa mcm xboleh buat apa apa...

8 comments:

Hanna said...

salam nazz..nmpk gaya,cerita kita serupa..huhu..berat bdn statik x turun2..akak pun geram x dpt blk figure b4 pregnant khair..skrg ni ada lg 6kg lemak yg bertapa kt body ni..jeles tgk org lain yg slim mcm ank dara..huhu..

sabarlah nazz,perlahan2..akak ni dh 7 bln bersalin pun x turun2 brt bdn..moga nazz dpt trunkan berat bdn nnt k..jgn stress2..chaiyok2!

Naz Nur Nhazzla said...

kak hana kan kuyus lg tuh..huhuhu..sama sama ye kak kita berusaha

Putra Mama said...

samer la kite masalah kat montot yg mkn melebar.. ditmbh plak skang cucuk planning every 3 months, berat mkn naik jer..

Mrs. Eeza Herman said...

relz naz..iza pun sama gak..sama je cam nak..last weight before deliver 90kg tau..lps deliver 75kg sama je berat mcm before preggy..sbb iza asyik gugur, pastu berat naik mendadak je..rindu sgt ms before kawin baru 50kg je..skg nie semua baju2 before kawin, terpaksa masuk stok..nak kasi org, sayang sbb byk y baru lg..nak pakai..wawawawa..langsung xmuat...
sedey kan...muka iza da mcm org tua je bila tgk cermin..

Iela Fazielah said...

mmg sgt2 byk naik ms ngandung kedua aritu ye... tp serius.. pengalaman ila sendri... mmg lepas beranak 2 ni bdn lebih melebar berbanding anak satu..... w/pun berat badan sama... hana kena diet betul2 kalau nak kurus balik...

mama uzma said...

salam kak
byk2 sabar ye..klu stress2 lg wat badan senang naik...iena penah rasa mcm akak rasa ni...dan penah wat N3 psl berat bdn pas branak No2...mmg dah putus asa sgt2..tp suami n family byk bg sokongan dan alhamdulillah iena berjaya dptkan bentuk badan asal iena...

Akak jgn putus asa ye...yg penting mlm makan sblum kul7 n ambil nasi skit n sayur2 yg lbih..iena doakan akak berjaya....

Cik CT said...

hai naz..lama tak jenguk nz kt cni...

Amy Syaquena said...

Jemput join Cutest Baby Smiling Contest

SIGN JANGAN TAK SIGN