Followers

Sponsored By

Wednesday, April 27, 2011

Bila Panglima Riyash dah 2bulan





Pejam celik pejam celik..anak yang ibu kandung sampai 42minggu..dah pun mencecah usia 2bulan..dan ibu pun sudah lah lebih dr 60hr bersalin.Walaupun sudah lebih 2bln bersalin..jahitan di perut ibu masih lagi muda..sakit2 di dalam masih terasa..kulit pun masih muda..x boleh disentuh..

Bukan nak cerita pasal ibu kat sini kan..nak cerita pasal anak kecik ibu.Macamana ibu update perkembangan abg Rikazz dulu..itu jugalah yang harus ibu lakukan untuk Riyash.

Check up yg lepas Riyash dah mencecah berat 5.7kg..alhamdulillah dan tinggi 61cm..alhamdulillah.Ini bermakna baju baju Riyash yg ibu beli dulu sudah menyingkat dan mengecil.

Diapers dah bersaiz M.Dan ibu rasa beberapa minggu lagi ibu harus menukar diapers itu ke saiz L.Ini kerana badan Riyash membulat pinggang Riyash besar.Klip pelekat tu dah kat ujung je dah.Kalau nak tukar saiz L berat Riyash kena 8kg ke atas.Tapi Riyash baru nak cecah 6kg.Mcmn ek?

Riyash sangat suka mandi.Kalau lepas mandi Riyash akan mula berbual2 dengan muka yg penuh ekspresi..Dan muncung yg dah sedia panjang itu dipanjang2kan..
Tapi Riyash bukan jenis yg mudah melemparkan senyuman mcm abg Rikazz.Riyash suka buat muka serius..maklumlah..panglima kan..

Skang Riyash dah mula menggenggam jari jari ibu bila menyusu.Bila ibu lambat bg susu Riyash akan hisap mitten..berbunyi2..Kenalah bukak mittens tu..bucuk lah..Masih mengiring2 lagi.Belum ke progress yang lain..

Baru je tanggal pusat..Skang ibu tgah jaga luka di pusat Riyash.Kesian tgok keadaan dia.Kulit Riyash ni jenis sensitif dan kering.Mcm kulit ibu waktu peknenkan Riyash..

Ibu perasan Riyash xsuka berjalan.Lebih selesa di rumah dr di luar rumah.Klu jalan2 Riyash nampak xselesa.Tu yg buat ibu pun jd xselesa nak lama lama kat luar..

Ibu doakan kesihatan Riyash.Riyash mmg xsama dgn abg..Walaupun Riyash ada masalah kulit..pusat tapi Riyash masih lg mengizinkan ibu utk tido malam.Xmudah menangis kecuali dah lapar sgt..Terima kasih sayang ibu..

2 comments:

ibunaznoy said...

wah da bsar panglima bucuk riyash ni,ala2 mirip muka abah dia lak..
ank ke2 sy 'baik' jgk coz ibu leh tido lena mlm2..hihi..

Naz Nur Nhazzla said...

besar dah su..hehehe..susah kalau budak tak tido mlm pas tu menangis sepanjang mlm.kita ni nak keje esok pagi.Kalau sekali sekala tu adatlah kan

SIGN JANGAN TAK SIGN