Followers

Sponsored By

Sunday, August 22, 2010

Bila Rikazz takut lagi

ihsan whizbabe.wordpress@google
Dulu dia takut dengan mop.Sampai sekarang tak hilang lagi takut dia pada mop.Tapi kini dia ada ketakutan baru.Tahun ni aku excited nak menghias rumah untuk raya.2Tahun sekali..tukar langsir dan bunga.Memandangkan rumah aku ni rumah pangsa..macamana nak pacak lampu raya kan.Jadi hati tu teringin gak nak rumah tu nak nampak terang benderang.Lalu aku g Mydin USJ aku belilah lampu kelip kelip yg rope tu dengan harga 3o lebih kot.

Sampai umah excited lah nak pasang lampu tu.Tup tup aku tengok Rikazz dah keras atas kerusi.Kepalanya tunduk ke lantai mcm org bersalah.Seminit kemudian dia menangis.Kami sekeluarga panik.Ingatkan Rikazz sakit.Rupanya dia takutkan lampu tu.

Selagi kami x bawak dia lari dari lampu tu..sekuat2 hati dia pejamkan matanya.Demi nak melarikan diri dari lampu Rikazz berjalan dalam keadaan pejamkan mata sambil meraba raba.

Sian Rikazz.Tak tahu apa perasaan dia pada lampu tu.

Semalam balik umah mertua di Jenjarum.Aku suruh adik ipar beli bunga api.Main kat rumah kampung ni seronok..Bila aku perhatikan Rikazz tak takut pun bunyi mercun berdentum dentam.Steady je..Mesti dia tak takut dengan bunga api.

aku pun belilah sekotak.RM15..Dengan excitednya aku pasang.Tahun lepas Rikazz memang suka tengok kami main bunga api.Tergelak2 dia.Tup tup dia nampak percikan bunga api tu dia nangis.Sama jugak..pejamkan mata..Ketawalah atok Timyati Rikazz.Dia kata tak pernah tgok budak takut bunga api.Selalu budak suka.Maka terbantutlah hasrat ibu dan abah nak main bunga api untuk Rikazz..huhuhu

5 comments:

mama uzma said...

hahahhaa
lawak la rikazz ni..rasanya sbb jarang di dedahkan ngan benda2 tu kot sbb tu dia takut...x pe..lama2 nanti ok la tuh..sure x takut punya...rikazz kan hero...

Cik Andam Hazlina said...

huwaa rikazz takut mop!.. Fia apa pun tak takut.. mintak petua siket apa kunk takur kan dia.. langsung tak makan saman ni...

Naz-Segalanya disini said...

iena..bukan dia xbiasa.sebelum ni dia paling suka lampu.tup tup jd mcm ni plak.

lina..bgs le fia..fia bolrh jd bodyguard rikazz

Mama Kyra said...

hehe tk sngka hero nazz ni tkt mop..tkpe nti lelama dia berani la naz..kena dedahkn slu biar dia tk tkt..

Iela Fazielah said...

ala.. sian nyer rikazz... biasalah tu budak2 takut benda yg berkelip2... agak2nyer irfan pun camtu lah jugak

SIGN JANGAN TAK SIGN