Followers

Sponsored By

Thursday, June 3, 2010

Kering Darah

Kerusi keciknya antara port utama memanjat dan terjun ke lantai
Dia heret kerusi kopi ibu dan panjat kemudian berdiri dan ready utk terjun

Dekat sofa pulak dia panjat n berdiri atas pemegang sofa


Ni je aksi yang sempat dirakam sebelum dia menyeberang ke katil tu








Bosan baca buku..tolak buku ke bawah Rikazz berdansa atas meja

uIII..Memang kering darah..Eh..tak..aku xsakit.Cuma perangai anak bujang sorang ni je yang buat jantung ibu nya bagai nak tercabut.

Semenjak dua menjak ni...Macam macam perkara yang Rikazz lakukan.Aku memang tak mahu sekat proses eksplorasi nya.Aku biarkan dia mencari ilmu pengetahuannya sendiri.Kalau berjalan memang aku terpaksa lepaskan dia berlari kesana kemari sendiri.Sebab dia akan sedaya upaya melepaskan dirinya dari kami.Itu aku tak kisah sebab Rikazz ni dia tahu had dia sampai mana kalau dia nak kemana-mana.Selagi dia nampak ibu..dia pergi.Tapi kalau dia rasa dia dah jauh dari ibu dia akan patah balik sendiri.

Tapi sejak akhir2 ni dia ada hobi baru yang selalu buat hati aku kecut kecik..Hobi barunya tu MEMANJAT.eh..memang dah lama dia pandai memanjat.Ini bukan skil baru Rikazz.Tapi skil memanjatnya dah diupgrade kepada yang lebih aksi.MEMANJAAAT..TERJUUN.ha..ni lah yang buatkan aku tak boleh nak duduk dengan aman.Hati ni selalu je berdebar..Mulut ni asyik menjerit membebel je..


Suka sangat memanjat tempat tinggi kemudian terjun.Perlu ke aku biarkan?Tak boleh..aku bimbang dia cedera.Aku tahu ini satu perkembangan dan kemajuan untuk dia.Pasti ibu lain pun melalui perkara yang sama.Tapi mungkin kerana dia lelaki..kelasakannya terserlah berbanding anak perempuan yang lebih lemah lembut dalam perlakuan.Huhu..


Aku berharap..fikiran Rikazz cepat matang dan dia akan bosan dengan cepat terhadap skil panjat terjunnya ini.


psst:Oma Rikazz kata ni bahana ibu Rikazz yg suka sangat panjat memanjat masa ngandungkan Rikazz..


Jawapan ibu Rikazz: Ini semua mitos je mak.Hehehe..menjawabb


Nanti dilain masa aku akan cerita perangai2 yang lainnya ye.

6 comments:

mrs.ecam said...

ouhhh dh jadik tarzan la ko skang ek....aku dh lme dh jadik tarzan...lg2 de 2 org hero tu ek...pnjt2 lompat2 terjun2 abes sume dieorg buat...jth tergolek nanges jap pastu smbg pnjt2 lg....x tau dh nk camne..uhuuuuuuu

Ummi Eisya said...

mybe semua budak macam ni kot..nak lagi lelaki..lasak la skit..lagipun dia nak explore..kena tgk selalu n sentiasa berjaga-jaga la..

Naz-Segalanya disini said...

yelah..klu lelaki sopan sopan..bahaya gak tu..tkt membentuk sifat keperempuanan kan mrs ecam..

yelah fara..bebudak kan..tp kita ni yg xkeruan.nak buat apa pun panas je punggung ni

-DiraDiya- said...

nazz..
huhuhu.. dh lama ku x jenguk blog..
blk uma xsempat.. kt opis xde masa.. adoi..
hehehe.. rikaz dh pndai terjun² eh.. bgus².. nnt adam fllw..
adam blm lg nk menerjun kn dri dia.. tp.. suka wat stunt yg ala² org gimnastik 2.. golek kepala dlu tu.. adoi.. xkira tempat..
lama dh x jmpa rikazz..

ibunafis said...

slm ibu rikazz,bgus lah rikazz dh memanjat2 tu tanda dia seorg yg berani,heheh..tp seram time yg terjun tu..mmg kering darah gak la...

Naz-Segalanya disini said...

ooh..dira..tu tanda2 nak terjun le tu pas ni..asbb rikazz gimnas dulu..bahaya sbb tkt terkehel.ha a ibu nafis..seram..nak wat cano..ank2 kite lelaki.ank pempuan lain plak ragamnya

SIGN JANGAN TAK SIGN