Followers

Sponsored By

Tuesday, December 9, 2014

Rezeki yang dinanti

Bismillahirrahmanirrahim...
Hari ini...hari yang tidak mahu aku lupakan.Sebab apa...sebab perkara yang aku nantikan sekian lama...akhirnya terjadi juga.
Mungkin bagi orang lain..ah terlalu awal..tidak perlu dihebah pada dunia.Tapi bagiku..blog ini banyak menyimpan kisah2 yg kadang2 aku memang lupa..bila membaca entry2 lama...seakan semuanya terpampang di depan mata.
Apa yg nak aku kongsikan di sini...
Sejak 5 September 2013... Saat nikmat tiub fallopio ku diambil semula Oleh Yang Maha Kuasa...aku menjalani kehidupan seperti biasa.Period ku yang dulu tunggang langgang dan sering istihadhah...semakin membaik dan teratur.Kalau dulu..aku tak boleh menduga bilakah tarikh haidh ku yg seterusnya..tp sejak laporoskopy tu...haidh aku mmg sgt sgt teratur.Tepat...on time...Jarang2 sangat lewat atau tercepat.Dalam masa setahun lebih itu..ada beberapa kali aku menjalani UPT dengan harapan..tube aku yg sebelah kiri ini berfungsi dengan baik...Namun ..aku hampa kerana masih tiada rezeki.Namun aku positif dan membesarkan dua hero yg aktif ini...Suamiku juga tidak kisah...jadi aku tak rasa tertekan langsung.
Aku menggunakan Aplikasi MY CALENDAR cadngan dari sahabatku nurul Jehan.Memang sangat membantu...tiap2 bulan ternanti2 sahabat baik datang.
Tetapi entah kenapa kali ini...aku tak rasa ia akan datang.Riyash yg masih menyusu ku katakan padanya SUSU UNTUK ADIK BABY..dan ada beberapa simptom yg membuatkan aku rasa ada sesuatu di dalam rahimku.
Tengahari tadi...aku belanja barang di Giant sempat aku singgah ke Guardian utk membeli UPT.tp mode masih menanti kedatangan haidh yg septtnye dtg hari ini...Sampai sahaja di rumah...aku terus mencelup upt tu..org kata kene tggu pagi kan.Tp aku yg dah banyak pengalaman mencelup celup ni...KALAU DAH PEKNEN celuplah bila bila masa sahaja...pasti double Line.
Memang aku ni x sabar...teruslah mencelup...Dlm bilik air..aku tgok satu line je.Menghela nafas panjang...aku positif menunggu kedatangan haidh.Pasti dah nak dtg wlaupun lewat...
Lalu ku masukkan upt dlm kotak dan terus ku campakkan ke dalam bakul sampah.
Pukul 2... Aku terdetik nak lihat kembali UpT tu..dan ternyata ada line kedua yg agak samar.Yelah...haidh x lewat lagi...celup tengahari..sudah tentu hormon msh belum tinggi.Namun bak kata gynae di PPUM.kalau tiada hormon xkan UPt positif..hehehe.Alhamdulillah...
Kini hanya doa ku pohon agar kandungan ini kuat sihat dan selamat.
Tidak mahu lagi rasanya menerima kehilangan.
Jadi..dengan ini..aku mohon doa kalian utk kandungn ke-7 ini..agar selamat semuanya...Riyash nak jadi abang!!!! Mudah2an setelah 4 tahun penantian...semoga semuanya kuat dan selamat.

9 comments:

azira rais said...

Alhamdulillah, tahniah Naz....jaga diri dan kesihatan baik2 tau....

Unknown said...

Salam kenal, tahniah sis!!! anyway saya blogwalking kat sini. Jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer...TQ :)

Iela Fazielah said...

alhamdulillah..ila doakan semoga kandungan kali ni selamat dan bayi membesar dgn sihat, dapt lahir dengan mudah dan baby panjang umur dan membawa rezeki kepada nurul sekeluarga.. amin

Maria Firdz said...

Alhamdulillah.. Take care kak long.. Perancangan Allah adalah yg terbaik utk kita...

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Naz Nur Nhazzla said...

Tq iela

Naz Nur Nhazzla said...

Tq yah

Naz Nur Nhazzla said...

Tq jira

Naz Nur Nhazzla said...

Tq rose

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN