Followers

Sponsored By

Tuesday, May 6, 2014

Abang dan Adik

Assalamualaikum.

Saya ada anak dua orang je buat masa ni.Termimpi2 kalau ada baby lagi.Kalau tak ada pun xpe,jagalah dua orang hero yang baik budi subhanaallah.

Teringat masa membesarkan Rikazz dikala dia berusia 3tahun.Itulah tahun kenakalannya yg amat sangat sepanjang 5 tahun saya membesarkannya.Semua perkara yg tak elok di tv ditirunya.Tendang adik..bergaduh bercakar sampai berdarah2 adik dikerjakan.Maka kerap juga saya mendendanya.Sangat2 tidak sabar dengan Rikazz masa tu.Lepas memarahinya saya menangis minta maaf.
Pernah satu kejadian...selepas saya memarahi Rikazz..dalam sedu sedan Rikazz datang kepada saya dan mencium saya bertubi2...seperti dia tidak pernah memcium dan dicium sebelum ni.Hati saya jadi tak keruan...Risau kalau2 tu petanda2 sesuatu yg buruk akan berlaku.Selepas Rikazz mencium saya sambil menangis...dia tertidur.Hati saya sayu yg amat sangat.Memikirkan apa yang telah dia lakukan dan apa yg saya lakukan padanya.
Dalam pada hati tak keruan itu..saya panjatkan doa sepanjang malam agar mohon Allah beri saya ruang untuk hidup lebih lama dengan Rikazz.Mohon ampunkan dosa saya yang tidak amanah dengan pinjaman Allah ini.Mohon diberikan saya kesabaran yang tinggi untuk mendidik dan membesarkan pemimpin Islam akan datang ini.
Alhamdulillah..Kini Rikazz telah pun berusia 5 tahun..seorang anak yang cepat tangkap pelajaran walaupun kuat berkhayal.Ini respon cikgunya pada Rikazz.Segala kenakalan Rikazz semakin berkurangan...Kalau yang tinggal..nakalnya menyakat adik yg tak hilang2.Suka mendengar adik menjerit dan menangis.Tapi dengan rakan2 Rikazz agak sabar jugalah...

Sekarang masa untuk saya menghadapi adik Rikazz yg memang saya pasti inilah masanya yg paling menguji saya.Riyash pula suka sangat meludah,menjerit dan menumbuk2 perut saya.Tenaga lelaki walaupun kecil tapi kuat.Tapi saya selalu ingatkan diri saya agar tidak bertindak keras seperti Rikazz dahulu...mulut dan rotan tetap ditangan...Tapi kalau saya tak tahan sangat dengan apa yg dia buat saya tinggalkan dia sendiri dan berkurung dalam bilik untuk beberapa ketika.Itu lebih baik dari melayan api ketidaksabaran saya yg memang tak sabar ni.
Namun baru sekejap tadi dia mengulangi perangai meludahnya sehingga basah baju dan badan saya kerana air liurnya..Saya tak tahulah..memang pantang betul...saya marah dia dan suruh dia naik atas katil.Berbanding Rikazz Riyash lebih memahami dan terasa bila dimarah.Tidak sampai beberapa minit dia dah pun tidur. Tidur dalam kesedihan dimarahi oleh saya.
Sampai hari ni saya berfikir...dari mana dia belajar meludah untuk mempertahankan dirinya...
Tahun depan Riyash 4tahun.Tiada pilihan saya perlu menghantarnya ke sekolah.Dia pun dah pandai berkawan...
Bila merenung wajah2 tulus mereka...hati ini terlalu ingin buat mereka bahagia...tidak ingin melihat mereka menitiskan air mata.Tapi ada perkara yg boleh dibiarkan dan ada yg tidak.
Saya masih ingin mencuba menjadi ibu yang baik buat mereka.Doakan saya dan anak2 saya.Amin

4 comments:

ninest123 said...

air max, tory burch outlet, chanel handbags, louis vuitton, oakley sunglasses, tiffany and co, ugg boots, louis vuitton outlet, nike outlet, uggs on sale, nike air max, louboutin, ray ban sunglasses, louboutin shoes, ray ban sunglasses, sac longchamp, air jordan pas cher, ralph lauren pas cher, cheap oakley sunglasses, louboutin outlet, longchamp outlet, polo ralph lauren outlet, louboutin pas cher, nike roshe run, christian louboutin outlet, prada handbags, nike free, nike free, longchamp, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, gucci outlet, louis vuitton outlet, prada outlet, michael kors, louis vuitton, replica watches, kate spade outlet, oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, tiffany jewelry, longchamp outlet, louis vuitton, nike air max, replica watches, longchamp pas cher, jordan shoes, ugg boots, oakley sunglasses, burberry

ninest123 said...

ugg boots, michael kors outlet, michael kors, replica handbags, timberland, coach outlet, michael kors outlet, ralph lauren uk, hermes, hogan, tn pas cher, true religion jeans, coach outlet, nike free run uk, sac guess, lacoste pas cher, vans pas cher, coach purses, michael kors outlet, hollister pas cher, michael kors, north face, hollister, north face, burberry outlet online, oakley pas cher, abercrombie and fitch, nike air max, burberry, true religion jeans, ray ban uk, nike roshe, lululemon, vanessa bruno, ugg boots, nike air max, kate spade handbags, converse pas cher, ray ban pas cher, true religion jeans, nike air max, true religion outlet, michael kors, mulberry, nike blazer, new balance pas cher, michael kors outlet, michael kors, michael kors outlet, air force

ninest123 said...

iphone 5s cases, nike huarache, ipad cases, iphone cases, instyler, asics running shoes, valentino shoes, soccer shoes, vans shoes, mont blanc, babyliss, nfl jerseys, s5 cases, baseball bats, iphone 6 plus cases, nike air max, bottega veneta, nike roshe, hollister, ghd, iphone 6s plus cases, jimmy choo shoes, hollister, north face outlet, mcm handbags, p90x workout, mac cosmetics, iphone 6s cases, lululemon, timberland boots, chi flat iron, ralph lauren, soccer jerseys, reebok shoes, nike trainers, longchamp, beats by dre, new balance, herve leger, abercrombie and fitch, north face outlet, birkin bag, insanity workout, hollister, wedding dresses, celine handbags, giuseppe zanotti, ferragamo shoes, louboutin, iphone 6 cases, oakley

ninest123 said...

juicy couture outlet, ray ban, pandora jewelry, wedding dresses, moncler, lancel, pandora charms, links of london, pandora charms, swarovski, karen millen, converse, moncler, moncler, moncler outlet, juicy couture outlet, canada goose, swarovski crystal, montre pas cher, gucci, louis vuitton, louis vuitton, canada goose uk, ugg,ugg australia,ugg italia, hollister, supra shoes, moncler, canada goose outlet, louis vuitton, doudoune canada goose, bottes ugg, coach outlet, marc jacobs, louis vuitton, barbour jackets, moncler, canada goose, ugg pas cher, replica watches, canada goose, ugg boots uk, converse outlet, moncler, thomas sabo, ugg,uggs,uggs canada, sac louis vuitton pas cher, canada goose, canada goose outlet, barbour, toms shoes, moncler, pandora jewelry

SIGN JANGAN TAK SIGN