Followers

Sponsored By

Friday, February 28, 2014

Dia bakal engineer

Dibesarkan dalam keluarga yang tidak sempurna...dia selalu membuat masalah di sekolah, tidak masuk kelas, buli murid yg lebih kecil darinya,buli rakan2 sebaya.sejak dia hadir ke sekolah kami...namanya sentiasa menjadi bualan di kalangan murid2, guru2 malah ibu bapa juga.Kerana apa?kerana masalah2 yg dia lakukan.Kadang2...saya yang bosan...malah cikgu2 yg lain pun bosan...sebab nama dia je yang naik dekat ofis.GPk Hem kami yg baik hati tu dah tak larat nak nasihat...rotan pun sudah..Malah saya sendiri pernah bacakan dia yasin tahun lepass...Tapi..anak ini ,memang bijak...anak ini sebenarnya lembut hati...anak ini ada masa depan yang baik...Hari demi hari...saya nampak perubahannya walaupun tidak banyak.Saya yakin dia akan jadi seorang yang berguna suatu hari nanti.
Dalam kenakalannya..dia seorang yang berbakat, dalam bidang muzik, nasyid, lebih2 lagi sukan...Kalau dulu, kerap juga dia todak hadir ke sekolah.Namun, sejak dia menyibukkan diri dengan aktiviti kokurikulumnya...dia jarang sangat tidak hadir ke sekolah walaupun banyak juga masa dia ghaib dari kelas.
Saya tak tahu apa perasaan saya bila tengok dia...tapi dalam hati saya...saya tak mahu marah2 dia.Sebab saya pernah merasai situasi keluarga seperti dia...Siapa lah yg mampu membaca isi hati dan perasaan insan seperti dia.Lebih2 lagi yang tidak pernah merasa situasi yg dia lalui...
Bila fikirkan apa yg dia buat tahun lepas...baling anjing tuan rumah depan sekolah...bila ditanya kenapa? Jawabnya anjing tu bising sangat.hahaha
Awal bulan ini...kes baling makcik kantin dengan ketul ais...bila ditanya..jawabnya nak baling budak yang bising dan ganggu dia nak makan tapi sasaran tak tepat...
Memang nakal kan...
Apa2 pun Airiel...ustazah doakan awak berjaya dalam hidup suatu hari nanti.Tak mustahil...akan datang saya akan jumpa dengan engineer Airiel.Amin

8 comments:

mummy_ayu said...

amin....tersentuh pla Ayu baca entry nie pagi2 jumaat....

Naz Nur Nhazzla said...

Hehe..yg menulis pun dengan penuh perasaan.moga cikgu cikgi diberi kekuatan utk berdepan dgn anak2 pelbagai ragam ni

Sidratul Muntaha said...

aku bekas budak dulu jugak
tpi dah sejak join lumba lari kat sekolah
dh paham erti susah mak besarkan
trus jdi budak baik
dulu anjing jiran pun baling dgn batu sbb garang sangat
kan?!
ahahaa

Naz Nur Nhazzla said...

Kak ayu mesti memahami perasaan airiel.anjing kejiranan sekolah ni anjing mahal2 kak.kereta volkswagen org tu pun dibalingnye...semua benda buat dia tertarik...mmg nakal tp sy suke kat dia.

ninest123 said...

air max, tory burch outlet, chanel handbags, louis vuitton, oakley sunglasses, tiffany and co, ugg boots, louis vuitton outlet, nike outlet, uggs on sale, nike air max, louboutin, ray ban sunglasses, louboutin shoes, ray ban sunglasses, sac longchamp, air jordan pas cher, ralph lauren pas cher, cheap oakley sunglasses, louboutin outlet, longchamp outlet, polo ralph lauren outlet, louboutin pas cher, nike roshe run, christian louboutin outlet, prada handbags, nike free, nike free, longchamp, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, gucci outlet, louis vuitton outlet, prada outlet, michael kors, louis vuitton, replica watches, kate spade outlet, oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, tiffany jewelry, longchamp outlet, louis vuitton, nike air max, replica watches, longchamp pas cher, jordan shoes, ugg boots, oakley sunglasses, burberry

ninest123 said...

ugg boots, michael kors outlet, michael kors, replica handbags, timberland, coach outlet, michael kors outlet, ralph lauren uk, hermes, hogan, tn pas cher, true religion jeans, coach outlet, nike free run uk, sac guess, lacoste pas cher, vans pas cher, coach purses, michael kors outlet, hollister pas cher, michael kors, north face, hollister, north face, burberry outlet online, oakley pas cher, abercrombie and fitch, nike air max, burberry, true religion jeans, ray ban uk, nike roshe, lululemon, vanessa bruno, ugg boots, nike air max, kate spade handbags, converse pas cher, ray ban pas cher, true religion jeans, nike air max, true religion outlet, michael kors, mulberry, nike blazer, new balance pas cher, michael kors outlet, michael kors, michael kors outlet, air force

ninest123 said...

iphone 5s cases, nike huarache, ipad cases, iphone cases, instyler, asics running shoes, valentino shoes, soccer shoes, vans shoes, mont blanc, babyliss, nfl jerseys, s5 cases, baseball bats, iphone 6 plus cases, nike air max, bottega veneta, nike roshe, hollister, ghd, iphone 6s plus cases, jimmy choo shoes, hollister, north face outlet, mcm handbags, p90x workout, mac cosmetics, iphone 6s cases, lululemon, timberland boots, chi flat iron, ralph lauren, soccer jerseys, reebok shoes, nike trainers, longchamp, beats by dre, new balance, herve leger, abercrombie and fitch, north face outlet, birkin bag, insanity workout, hollister, wedding dresses, celine handbags, giuseppe zanotti, ferragamo shoes, louboutin, iphone 6 cases, oakley

ninest123 said...

juicy couture outlet, ray ban, pandora jewelry, wedding dresses, moncler, lancel, pandora charms, links of london, pandora charms, swarovski, karen millen, converse, moncler, moncler, moncler outlet, juicy couture outlet, canada goose, swarovski crystal, montre pas cher, gucci, louis vuitton, louis vuitton, canada goose uk, ugg,ugg australia,ugg italia, hollister, supra shoes, moncler, canada goose outlet, louis vuitton, doudoune canada goose, bottes ugg, coach outlet, marc jacobs, louis vuitton, barbour jackets, moncler, canada goose, ugg pas cher, replica watches, canada goose, ugg boots uk, converse outlet, moncler, thomas sabo, ugg,uggs,uggs canada, sac louis vuitton pas cher, canada goose, canada goose outlet, barbour, toms shoes, moncler, pandora jewelry

SIGN JANGAN TAK SIGN