Followers

Sponsored By

Tuesday, December 28, 2010

Tuhan je yang tau betapa sakitnya aku


Episod sibukku dah bermula...
27 hb Isnin aku sudah mula check up di PPUM..dARI PKL 8PG SETTLE 1.30 ptg..lama kan.First time check up mmg lama.Maklumlah mcm mcm nak kena buat..Dengar ceramah susu ibu lagi..Best sbb dapat ajak B masuk sekali.Dia banggalah sbb dia dah biasa handle EBM sepanjang Rikazz kecil..sbb dulu masa dia off dia yang jaga Rikazz..tak hantar pun kat pengasuh.
Keramahan doktor di sana dan nurse2nya mengubat lah kepenatan menunggu.Sempat plak jumpa dengan kawan facebook yang turut buat check up disana..
Doktor minta aku buat pilihan samada nak bersalin normal atau czer memandangkan aku terpaksa czer kali pertama kan..Doktor terangkan semua risiko cara cara bersalin yang ada utk aku.Berat aku skang 74.9kg..berat kan?Darah sume ok..Baby alhamdulillah..doktor kata baby dah engage.Masa cek jantung kan..jantung baby di atas garisan jahitan operation..maknanya kepala baby?Hebat doktor tu..carik sekali je..
Aku bgtau doktor tulang pelvis aku sakit sgt..Aku susah nak bergerak..dia kata bagus..sbb baby dah engage.Sbb tu aku sakit..Oh ye..smlm check up 33mggu.Hari ni dah 34 mggu..

Hari ni plak 28hb aku dah sekolah.Mesyuarat pertama..bermula jam 9pg dan berakhir pada pkl 2.45 ptg..lama kan..Meeting plak kat tingkat 3 bangunan sekolah baru..Bilik gerakan kat atas..Ya Allah..Allah je yg tahu mcmana aku nak pitam nak sampaikan tgkat 3..Bawah ni plak dah sakit..Masa nak turun tangga mmg sedap..turun..tp setiap pijakan kaki kat tangga menekan aku punya tuut dan jahitan operation...Seksanya..macamana aku nak tunggu lagi 6mggu nak mengharungi semua tu.
Selama 5jam duduk kat kerusi..hadiri mesyuarat..pinggang dan tulang belakang ni...Pedih mmg xterkata..tapi apa aku nak buat..dah tugas..Kalau ikut hati sekarang juga aku nak cuti bersalin.
Tu pun pkl 3 GB suruh sambung gotong royong angkat barang yang tak siap lg diangkat.Aku dah xsanggup..Memang dah sakit sangat..
Niat dihati mcm mcm nak buat tapi kudratku xsekuat yg diharapkan..Aku sudah xproduktif lg saat ini.Ya Allah..aku nak bersalin awal!!!!

Hari ni juga anniversary ku yg ke 3..Sedih aku xdapat luangkan masa bersama suamiku utk celebrate anniversary kami..Nak beli kek pun dh xlarat..Malam plak Babyku kerja shift malam..Sedihhh...

5 comments:

Unknown said...

happy 3rd anniv kak naz n hubby :)

eRiNsZ said...

sabar yer naz.. slamat mnempuh dgaan .. x lama dah sure lpas ni kter akan rndu saat-saat bgini...heheeh

hepi aniversary dear.. hr ni pon bleh p sambut lg.. jom tgok movie

ManjaIxora said...

hepi anniversary..

moga kekal bahagia hingga akhir hayat dan selamat melahirkan baby.. sabar itu separuh dpd iman, x lama jer lagi, sabar ek.. :)

jiaz said...

marilah kita sama2 bersabar huhu...jiyah dh 3 hari miting kt sekolh baru...4-5 jam hadoiiii

Naz Nur Nhazzla said...

Huda..tq..
Erin..mmg rindu tp nak menamatkannya tu Ya Allah..tq erin.Tak dpt jugak sbb naz duduk skolah je..Suami plak keje lg..
TQ manja..bersabar dan trus bersabar
Jiya..sama sama ye.Jiya lg lah pes time..memang..kak naz pun hr2 dtg..5jam keatas tu mmg wajib

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN