Followers

Sponsored By

Friday, August 20, 2010

Mengubat Rindu

Salam kengkawan..maaf lama tak berkongsi luahan rasa disini.Banyak yang ingin diceritakan tapi rasanya tak sempat.
Lama aku tak berblogging kerana aku alahan pada laptop dan yang seumpama dengannya.Alhamdulillah kini usia kandunganku sudah melepasi trimester pertama.Hanya beberapa hari sahaja lagi kandungan ini akan menjangkau usia 4bulan.
Sepanjang kehamilan ini..aku jadi cerewet pada makanan..susah nak cari makanan yang membuka selera sehingga berat badanku jatuh.Namun sekarang sudah kembali ke asal.60KG.
Selama aku menjalani hari hari bersama kandunganku ini..hati selalu risau..memohon perlindungan dari Allah agar memberi kekuatan kepada bayi kecil dalam rahim ini agar kuat menjalani hari hari pembesarannya.Risau ku terlalu tinggi sehingga aku menjaga kandungan ini lebih dari aku menjaga kandungan sulung.Bukan apa..pengalaman kawan2 sekeliling yang gugur dan kehilangan anak amat menginsafkan aku.Aku memang menanam rasa redha seandainya anak ini tidak dapat bersamaku lebih lama namun aku sentiasa mohon pada Illahi..Alhamdulillah...
Selepas pulang dr sekolah hari ini..aku telah bertemu doktor untk menjalankan ujian imbasan.Terharu aku melihat si kecil sedang bermain2 di dalam perut ibunya..menendang terlentang.Walaupun seketika cuma namun aku puas menyaksikan anak itu membesar dalam rahimku.Sedangkan kali pertama aku melihatnya di usia kandungan 6minggu hanya sekecil daging.Kini sudah lengkap anggotanya.Baru puas rasa hatiku kerana selama 4bulan ini aku tidak dapat merasakan adanya manusia di dalam rahimku.Mungkin kulit perut sudah menebal...Namun kini aku yakin dan semakin yakin membesarkannya.Insyaallah..
Anakku Rikazz?Sudah banyak akalnya..vocabnya juga sudah bertambah.Dan dia sudah pandai mencukur janggut..sambil memandang cermin..Sungguh menghiburkan dan mengundang suara tarzan ibunya..Doakanku semuanya berjalan lancar

4 comments:

firahadifa said...

la hai.. comelnya rikazz.. owh da preggy ker ??? .. tahniah!!

Hanna said...

Emm samalah dgn akak masa mula2 preggy dlu nazz..ngadap laptop je mesti mual tekak ni..haha..jg baby dlm perut baik2 k..

~ ms julie ~ said...

syukur ye nazz..
insyaAllah dgn izin Allah
sumenyer akan selamat.

Naz Nur Nhazzla said...

ha a fira hadifa..alhamdulillah.dah 4bulan

kak hanna..pttlah lama xdgr citer akk.loya laptop jugak ye.hihihi.bila due akk

julie..doakan naz ye.insyaallah..pas ni turn julie pulak

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN