Followers

Sponsored By

Thursday, June 11, 2009

Emak dah balik



Pagi pagi lagi aku dah mandikan Rikazz untuk g klinik.alhamdulillah..hari ini 11jun genap usia anakku 5bln..tapi masuk 5bln ni makin bermacam-macam perangai n akal dia bertambah.Rikazz dah pandai tepuk tangan..dah sebut ma..tapi sapa ma tu.huhuh..oma ke?dia dah sibuk terbongkok bongkok nak ambil barang atau main main..mcm tadi kat klinik ada org tanya Rikazz ni setahun dah ke?hihihi..gaya dah mcm org setahun kot..hr ni rikazz timbang n inject untk 5bln.tp takde ukur tinggi.bln depn bru ukur.hari ni berat Rikazz 6.6kg..ok lah dr bln lpas naik sikit..hari ni rikazz dah tggal selsema n kahak je..td inject dia nanges sket..yelah..dah lah tak sedap badan..kene cucuk plak..lepas je cucuk..apa lagi ku umpan dgn minuman faveret rikazz susu cap gantung!!hihihi..balik dr klinik aku hantar emak n aniq ke puduraya.aku tgok emak tak lpas lpas melayan cucu sulungnya tu..sayang nak tggal..dia kata rasa sedih n sayang nak berpisah dgn rikazz..ucu dia pun asyik cium tak sudah.dia kata NANTI BALIK RUMAH ANIQ NAK CIUM SAPE?pas tu siap order nanti nak anak kedua kaklong nak RIYASH.tak mau NUBLAA..habislah..takde gang lah ibu..emak pun siap kata biarlah anak lelaki yg kedua biar rikazz ada kawan.huhuhu..nak anak gegel..hari ni rasa syahdu bila tgok emak pergi..balik rumah sunyi rasanya..hari ni bwk Rikazz jalan g one utama..konn nak cari baby court..tapi sumer abah dia tak berkenan..akhirnya beli baju je lah n berus gigi kecik..takutlah nak guner..em..masa masuk reject shop td..rikazz muntahkan abah dia..habis..patutlah rikazz marah marah..sampai teddy bear baru pun kene mrh..rupanya rikazz penin kepala..sian rikazz.lpas dia muntah nampak dia lebih lega. n tidoq ja..ni pun dia tido lps main dlm walker dia..oh ya...on the way aku nak ke parking kete tadi aku terserempak dgn ustaz suhairi..kawan masa kat maktab dulu..dulu kami digossipkan

berdua.kakaka..masa tu aku baru bertunang..tapi sampai hr ni ustaz tu masih tak kawen lg..bila ku tanya dia kata takde org masuk meminang.hahaha..dia bwk anak saudara dia jln jln tadi..best btol pakcik ni..tadi plak hp aku tertinggal pas tu purse pun pd B..pas tu dia tinggal aku kat tgh org ramai..sakitnya hati..nsb bek aku masih rasional n cuba ingat parking kat mana.

2 comments:

Cik CT said...

alahai,,rikazz pening pale eik..cian dia..sapula vicks pd dada n blkg dia naz..tak selesa berkahak tu..

Naz Nur Nhazzla said...

haa ct..naz sapu gak..dia batuk batuk sampai kuar air mata dia..sian

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN