Followers

Sponsored By

Thursday, July 16, 2015

Menanti Hari

Salam sayang buat semua...
Menanti hari..ye benar...tak sangka bersawang2 blog diary ku ini.Kali terakhir aku membuat posting pada saat UPT kandungan ke 7 ini positif November 2014 yg lalu.
Kini...alhamdulillah setelah dugaan demi dugaan aku lalui akhirnya aku diizinkan Allah utk menikmati setiap perkembangan janin ke 7 yg Allah izinkan membesar di dalam rahim ku ini.
Kini kndunganku mncapai usia 36 mggu lagi.Di awal kehamilan aku memang langsung tidak mahu memikirkan setiap komen negatif dari sesiapa pun.walaupun mereka cuba utk mengingatkan aku ttg harapan yg mungkin tdak jadi kenyataan.Ternyata spnjg 9 bln ini aku berjaya menghindari pemikiran negatif dari sesiapa pun malah diri ini.Insyaallah aku sntiasa bersangja baik dgn YANG MAHA MEMBERI dan YANG MAHA PEMURAH
Sedikit info ttg baby inside yg aku ingin kongsikan...last scan pd 32 mggu yg lepas berat baby lebih kurg dlm 1.73kg... Insyaallah aku akan menimang cahayamata perempuan yg memang aku impikan.Sebab dua org yg ada tu boboi.
Semalam sebelum aku bertolak ke Johor aku menjalani check up di PPUM smbil menantikan tarikh booking utk ceasearian.Konon mengharapkan hanya berbaki 2 mggu shja lgi proses mengandung ni sebab kebiasaannya utk kelahiran elektif czer doktr akan menjalani pembedahan pd usia kandungan 38 mggu.Tp tidak bagi aku.
Doktor telah mmberikan tarikh pd 10/8 ? Dan itu tarikh kandunganku mencapai 39 mggu lebih.Bila aku minta lebih awal katanya tidak boleh sbb utk mengelakkan paru2 tidak matang.Mungkin mereka merujuk kpd rekod kesihatan sepnjang mengandung.Aku tidak punya diabetes mahupun darah rendah atau darah tinggi.
Kalau mengikut sejarah kelahiran pun semuanya post date..41 mggu dan 42 mggu.sebab tu mereka berani tarikh pd 39 mggu lbh tu...
Sbnrnya agak frust sbb rasa tak larat dah nak bawa kandungan lama lama mcm abg abgnya ditambah pula nak menghadapi ragam anak murid yg baik budi tu di hujung2 kandungan.Tp bila fikir ssmula mungkin ini yg terbaik buat kami berdua.Kalau 4 tahun aku boleh sabar menanti takkan 3 mggu lagi aku tak boleh sabar kan...
Di saat saat akhir ni hanya doa demi keselamatan kami berdua yg kami harapkan dari kalian.
Buat semua rakan2 yg xpernah jemu mendoakan kami dari awal kisah terima kasih sgt3 atas kebaikan kalian...
Oh ye..saja nak share..kali ni memang pecah rekod sejarah kandunganku...
Kndungan Rikaz berat naik 17kg
Kandungan Riyash berat naik 26kg
Kandungan adik baby berat baru naik 6kg je...
6 kg pun start peknen dah 68kg pun.hihi...
Hari ni syawal terakhir bg tahun ini...
Di kesempatan ini aku mohon 10 jari kemaafan andai ada terkasar bahasa terguris hati.
Selamat Hari Raya...

No comments:

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN