Followers

Sponsored By

Thursday, January 5, 2012

Datang haidh selepas bersalin

Kalau anda..sudahkah anda datang haidh selepas melahirkan anak anda?akan ada jawapan...

SUDAH...SAYA DIRECT JE..LEPAS 60 HARI TERUS DATANG..

ada yang menjawab...

BELUM LAGI..SAYA TAK DATANG..DAH SETAHUN SAYA BERSALIN..SAYA MENGANDUNG KE?

em..keadaan ini juga berlaku kepada saya..jawapan saya mudah.sebab saya

BREASTFEEDING..

ada juga yang menjawab...

SAYA PUN BF ANAK JUGAK TP OK JE PERIOD SAYA?AWAK SAKIT KOT...

jangan risau..sebenarnya perkara ini adalah normal.Kejadian haidh lewat selalu berlaku kepada ibu-ibu yang menyusukan badan kepada anak-anaknya.
Hal ini terjadi kerana..penyusuan eksklusif selama enam bulan pertama adalah merupakan perancang kehamilan anda secara semulajadi...

Sebagaimana yang diterangkan oleh doktor yng menjadi bahan rujukan saya..apabila saya kata saya tidak haid lagi selepas 2 bulan bersalin..Doktor itu berkata kepada saya...

Apabila kamu breastfeed rahim kamu menjadi tidak subur..Apabila rahim tidak subur dan tiada ovulasi..maka kamu tidak akan didatangi haidh dan juga tidak akan mengandung..

Kamu mungkin akan datang haidh selepas setahun..2 tahun dan mungkin tidah haid sehingga kamu mengandung sekali lagi..Bergantung kepada hormon badan kamu..

Seperti saya..anak pertama saya datang setelah anak saya menyambut hari lahirnya yg pertama..selepas 3 kali datang saya disahkan mengandungkan Riyash...
Kini Riyash sudah hampir 11 bulan dan saya masih lagi boleh solat penuh hEHEHE..anda..bagaimana?

11 comments:

jiaz said...

pssst....baru 2kali pas bersalin...aniq dah 9bln...

Naz Nur Nhazzla said...

em..cepat gak jia..kak naz tgah standby

Sidratul Muntaha said...

salam dik
akam dpt nama tu dari internet
aritu tgk citer kat tv9,ustaz pun kate nama yg elok dibagi nama hamma dan haris.
hammam tu akak tgk dkt internet jugak
Ya Allah...
yg akak check alhammam mmg bathroom.
tpi hamam la kami pnggil jer
no wonder jugak teacjer kat school dia tulis aqil hamam not hammam..
takperlah..
nak tukar boleh ker kat jpn?
prosesnya semua mcmana?!

Sidratul Muntaha said...

yg akak tgk tu hamma tu maksudnya yg kuat kemahuan/yg keras kemahuan

Sidratul Muntaha said...

dik..
akak proceed dgn tukar nama.
boleh x pilihkan yg elok?
klu boleh ade Al,mcm Al Husyain ker
nnti email akak ye kat iceboxrivet@gmail.com
guna Aqil dan buang Hammam..
terima kasih..

Unknown said...

Salam! Nak Tanya . Saya masih period di hari ke 57 adakah itu darah nifas?

Unknown said...

Salam! Nak Tanya . Saya masih period di hari ke 57 adakah itu darah nifas?

Unknown said...

Bila waktu subur kku slps bsalin?baby bru sbln lebih sy dah dtg haid..hmpir 2mggu plak tu..bln ni x dtg2 lg..normal ke tu?

Unknown said...

Bila waktu subur kku slps bsalin?baby bru sbln lebih sy dah dtg haid..hmpir 2mggu plak tu..bln ni x dtg2 lg..normal ke tu?

Anonymous said...

Lpas sebulan besalin saya ada datang haid. Masuk bulan ke 2 saya tak datang haid. Dan saya tak menyusukan bby. Adakah itu normal..atau saya mengandung semula. Tapi ujian kehamilan negatif.

slesesmi said...

find out here now https://www.dolabuy.su find more info Fendi Dolabuy special info Loewe Dolabuy

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN