Followers

Sponsored By

Monday, June 14, 2010

Berita Gumbira


See..my finger tu

Sungguh aku lupa nak menghitung tarikh period yang lepas.Rupanya sudah lewat 2minggu dari tarikh kehadiran period yang sepatutnya.Tapi boleh tak terpikir sehinggalah 3hari yang lepas..Bagun tidur petang aku rasa loya.Nak kata tak makan nasi dan masuk angin..xda plak.Aku yang masak tomyam ayam tu.Rasa tak nsedap tu berterusan sehingga ke maghrib.Suamiku mintak aku panaskan lauk tapi rasa tak berdaya nak ke dapur.Akhirnya dia panaskan sendiri..


Bau aroma tomyam tu plak meloyakan aku lagi..Dan loya loya itu berterusan dengan muntahan nasi dan tomyam keluar dari mulut dan hidungku.Aku terfikir.Kenapa aku jadi begini?


Aku pun cek hp.Oh..bulan lpas last period 4Mei..Skang dah 13Jun..(Waktu muntah)..Apakah???


Mohon Allah kurangkan rasa tak selesa tu..Tapi ia tetap berterusan hingga hari ini cuma tidaklah sampai tahap muntah.Cuma selera makan hilang.Setakat ni belum ada makanan yang dapat membuka selera aku lagi.


Hari ni..aku ajak B pergi makan pizza.Manalah tahu ada selera.Tapi aku mintak B belikan UPT Kit dulu.Sebab aku nak minum pepsi masa kat pizza.Tapi B tak mau beli.Dia kata tak mungkin aku mengandung.Sbb pengalaman sebelum ni lambat sebulan pun xpregnant..Aku ikutkan jelah tapi aku minum gak pepsi cuma tak banyak.Buat hilang rasa teringin je.Risau gak.


Lepas tu aku nak g main boling sbb lepas ngandung Rikazz dah xpernah main boling lagi.Ni berat gak ni.Nampak Farmasi pergi beli dulu Test Kit.Sembunyi2 bawak test tu g toilet..Aku tak puas hati selagi xtau resultnya.Kalau xda pun aku xkisah.Dah xmengharap..


Tak sempat nak bukak kotak nak cari container.aku bantai ambik tutup botol sabun makcik cleaner.Ampunkan saya makcik..Nanti saya basuh..


Dengan pantas..takut B perasan lama sangat dlm toilet aku pun titiskan lah urinku..Dan dengan pantas gak ting!Naik 2line..Oh..Ya Allah..aku btol2 mengandung?Tk sangka sangat..


Aku pun tunjukkan dekat B test tu..dia diam je..Dia tu mmg bukan nak tunjuk2 dia suka ke tak.Tau nya bila dia dah cerita kat kwn kwn dia dgn bangganya tau..


Alhamdulillah.Ikut last peod aku dah masuk 6minggu lah.Kena berhati2 sebab dah tgok kawan gugur sbb dia aktif sangat so aku pun kene berhati2..


Belum pergi scan lagi.Nak tggu 8minggu.Cuma aku harap semuanya selamat sehingga ke akhirnya.Doakan aku ye


Rikazz nak jadi abang!!Alhamdulillah

11 comments:

Mama Zharfan said...

congrats dear!!

Hazlina Shahrel @ The QueenWidelia said...

tahniah laling.. rehat baik² yer..

Unknown said...

tahniah kak naz! alhamdulillah :)

♥MAMASYAZA♥ said...

tahniah...rikaz nak dpt adikk..best...best

Mek Rose said...

tahniah..sonotnye...:-)

BabyIntan said...

Alhamdulillah, suke nya dengar berita kengkawan peknen nie...tahniah Nazz!!!

Jaga kandungan baik2 ye and do take gud care of urself too :)

Ieja said...

tahniah naz...akhirnya doa naz termakbul jua....ieja doakan naz dan bb sihat2 sokmo yrk...take care

Mama Damia said...

tahniah nazz..bestnya rikazz nk jd abg dh..

Ummi Eisya&Amani said...

tahniah tahniah..bestnye dgr ramai kawan blogger ngandung ni..dah nak jg abg rikazz ni..take care ye..jgn wat keje berat sgt..

MyFirdaussy said...

tahniah along n ab riz... alhamdulilah...

~ ms julie ~ said...

congrate dear.. [w/pun agak lewat]
ha3..jg baby leklok tau..

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN