Followers

Sponsored By

Saturday, January 16, 2010

Setelah setahun


Ramai yang bertanya kepada aku..masih bf Rikazz ke?atau masih fully bf Rikazz ke?Jawapannya..ya..alhamdulillah..masih lagi.Aku masih lagi bf rikazz tanpa bantuan fm lagi..Rikazz pun xmahu dengan fm..cuma terdapat perubahan pada kitaran penyusuan Rikazz

Rikazz tak mahu minum EBM kecuali aku tak pulang2 lagi dari sekolah selepas pukul 2..Kalau lebih dari had masa tu..barulah dia nak minum EBM..kalau x Rikazz cuma mahu minum air masak je..Tapi..sejurus muka ibunya terjenguk di depan pintu..apa lagi..mencari cari pengubat hatinya itu lah..

Kalau direct feed lebih dr 12 kali sehari..Dia akan minum dan main..dan sejam kemudian minum lagi dan lagi dan lagi..tu belum kira malam..memang dia ganti habis sepanjang setengah hari aku tak ada dirumah..Berat Rikazz?8.9kg apabila setahun..Rikazz xpernah turun berat badan..jadi BMI nya pun ok..takdelah aku kene marah dek DR n nurse kerana Rikazz xcukup makan kan..

So sekarang ni ibu dah turun tahap le..masih boleh ke dipanggil pumping mom ni?Masih lagi mengepam tapi dah x hari hari macam dulu..EBM yg ada dlm fridge tu dekat sebulan tak terusik pun..yang dipanaskan sebelum ni pun terbuang je..

Jadi lebih baik aku bagi dia direct feed dr EBM kan..sampai bila aku dpt BF rikazz?ALLAH je yang tahu..tapi sejak Rikazz setahun aku agak lega klu nak pikir pasal susu ni..Tak de lah macam dulu..cemas betul bila Rikazz bantai kasi habis EBM ..cemassss..sekarang dah rasa lebih selesa n tenang..insyaallah aku akan bf Rikazz selagi mampu..klu dpt completekan 2tahun..ibu nye bendera merah pun tak dtg lagi..rindu pulok nak cuti solat.hehehe..

5 comments:

BabyIntan said...

Nazz....tahniah nazz!

Insya'Allah di izinkan-Nya, dptlah rikazz menyusu hingga 2 tahun.

Intan pon still BF lg arissa nie...so happy sgt kan bila kita dpt bg apa yg menjadi hak depa ;)

Ummi Eisya&Amani said...

tahniah nazz..good job..insyaAllah dapat lagi tu..

-T.e.d - said...

Alhamdulillah dan Tahniah..
Masih byk stok susu ibu untuk anaknya.. Saya juga masih BF anak yg akan mencecah umur 2 thn bulan Februari ni..Sama2lah kita menyokong susu ibu..

Naz Nur Nhazzla said...

Thanks intan..insyaallah..sama sama kita berusaha beri yg terbaik buat anak anak kita kan..

Thanks fara..doakan naz ye

Wah..tahniah ted..hope saya boleh ikut jejak langkah ted

UnGu VioLet said...

comeynyer baby Rikazz nie..

Kehadiran harta hidupku

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

SIGN JANGAN TAK SIGN